ENKEL MANDAG

Da er vi godt i gang med en ny uke igjen.
Tenk at det er knappe femten dager igjen av året!
Noen av dere har vel tatt ferie allerede?
For min del er det fortsatt noen dager igjen. Juleferie tar jeg når helgen kommer :grin:

Treningsmotivasjonen er fremdeles ikke helt til stedet. Humøret derimot, det er på topp!
Etter hvile hele helgen, tok jeg meg en liten tur på trening i dag.
Det føles veldig godt å bevege på skrotten selv om det ikke ble den lengste eller beste treningsøkten.

– Frontbøy
3 sett * 12 -15 repetisjoner
– Leg extension
4 sett * 10 -12 repetisjoner
– Leg curl
4 sett * 10 -12 repetisjoner


Dagens middag ble veldig enkel.
Det er kjøttfri mandag og kreativiteten var ikke på topp.
En enkel salat med kokte egg, kikerter og hjemmelaget pesto sammen med proteinkaffe, eple og plommer.
Denne pestoen tar bare noen få minutter å lage. Den er kjempe god og passer til alt, prøv selv!


Hjemmelaget pesto
1 potte med basilikum, 1 dl olivenolje, 4 fedd hvitløk, 2 ss parmesan, 3 ss valnøtter, salt og pepper.
Ha alle ingrediensene i en bolle.
Bruk en stavmikser eller foodprosessor og kjør alt til en glatt masse. Jeg brukte min RAW blender – den brukes til alt!
Smak til med salt og pepper.
Oppbevar i et glass i kjøleskapet.


Jeg laget appelsinmousse til dessert.
Denne er kjempe enkel og veldig god.
Jeg toppet med mandariner og granateple.


Appelsinmousse
Stivpisk 2 eggehviter med 2 ss sukrin.
Bland sammen saften fra 1/2 appelsin, 20 g vaniljeprotein (kan sløyfes) 50 g kesam. Smelt 1 gelatinplate i 2 ss varmt vann og bland med appelsinkesamen.
Vend kesamblandingen inn i de stivpiskede eggehvitene.
Sett kaldt i 1 time. Nyt!

Ha en super duper mandagskveld :grin:
og en riktig fin uke.

Kristine  

8 kommentarer

Siste innlegg