DU ER GOD NOK

Jeg vet at svært mange strever med følelsen av å ikke strekke til, at du ikke duger eller er bra nok.
Dette er selv noe jeg har jobbet mye med og fortsatt kan bli bedre på. 
Vi har et enormt press utenifra hvor så og si alle strever etter det perfekte. Denne perfeksjonismen ødelegger for vår egen livsglede, helsen, selvtilliten og energien!
Det handler om å føle seg bra nok uansett.
Å kunne føle seg god nok med den man er innenfra og ut.

Jeg burde vært flinkere til å stile opp for min familie, jeg burde vært der mer for mine brødre, jeg burde lytte mer til mine venner, jeg burde gitt mer på trening, jeg burde gjort det bedre på skolen, jeg burde være flinkere til….
Vi er våre egne verste fiender.

Men det er vel ikke det som avgjør om jeg er bra nok eller ei?
For hva er egentlig bra nok?
Og hvem skal avgjøre hva som er bra eller ikke?
For jeg er like mye verdt og har like stor verdi til tross om jeg har en dårlig dag på jobben, slipper en tåre eller to eller glemmer en avtale.
Jeg er fortsatt meg, med alle de fantastiske egenskapene jeg har.
Jeg er god nok!

Vi er alle mer enn bra nok som vi er.
Så lenge du gjør en innsats i ditt liv.
Du er du.
Jeg er meg.
Likevel er det ikke alltid så godt å kjenne på denne følelsen av å kunne ha det bra med seg selv og sitt eget liv.
Husk at du er bra nok.

Ta noen sekunder å skryt av deg selv.
Ros deg for dit du har kommet, alle de gode egenskapene du har, for det smittende smilet.
Du, ja akkurat DU, er mer enn god nok. Ingen er slik som du.
Du er enestående og unik.

Kristine

17 kommentarer
    1. Tusen hjertelig takk for alle fantastiske kommentarer.
      Jeg setter veldig pris på alle ord som blir lagt igjen. Når man legger ned tid og energi i en blogg, er det slike tilbakemeldinger som gjør bloggingen gøy.

      Jeg vet at det er mange som sliter med eget selvbilde og negative tanker om seg selv. Jeg gjør det selv til tider. Det er samfunnet som det er noe galt med, ikke deg! Du er unik og det må du aldri glemme <3

    2. Du er så inspirerende og positiv! Takk for fine ord, akkurat de jeg trengte å høre 🙂

    3. Dette kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt! Har akkurat felt noen tårer og friket ut fordi jeg er så stresset over alle eksamener som gjenstår. Jeg tenker bare at alt kommer til å gå dårlig fordi jeg ikke er noe flink til noe som helst. Men de tankene skal jeg bytte ut med skryt og ros til meg selv. Så godt det lar seg gjøre hvert fall.

    4. Takk! det var nettopp de ordene jeg trengte å lese nettopp nå. du er til stor glede og inspirasjon i hverdagen min, er innom deg hver dag, som regel får jeg en god følelse av besøket, av og til føler jeg at jeg skulle ønske jeg var like flink som deg, men så sant, du er du, og jeg er meg. jeg er god nok, og du er god nok, akkuratt som vi er 😉

    5. Takk for at du er deg, må jeg bare si!
      Du har så utrolig mange fine og kloke ord som virkelig løfter oss lesere opp. Livet er ikke bare burde burde, noe du får frem på en utrolig bra måte. Det å sette seg ned og kjenne på hvordan man virkelig har det og kunne sette pris på den man er, er så utrolig viktig, spesielt når vi konstant har dette ytre presset fra media som skal ha oss til å gjøre både ditt og datt… Man er sin egen verste kritiker, men det beste man kan gjøre er å prøve å være den beste utgaven av seg selv. Elsker bloggen din, og må innom hver dag for å sjekke hva som er nytt siden sist. Ønsker deg en god førjulstid med masse kos og hygge 😀

    6. Dette innlegget betydde så my for meg idag! Har vært på min første legetime ang. spiseforstyrrelsen og hun sa at jeg først og fremst måtte jobbe med selvfølelsen min og slutte å stille så høye krav til meg selv. Takk for at du ga tankene mine en dytt i riktig retning denne desemberkvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg