FITNESS CRISP OG PANNEKAKER


Jeg fikk en overraskelsepakke fra Gymgrossisten for noen uker tilbake.
I dag testet jeg fitness choco crips som var med i pakken.
Jeg begynner å bli lei julekaker og julemat. Det er deilig å bryte av med noe annet godt. Alt annet smaker fantastisk! 


Fitness choco crisp er rett og slett protein kuler i kjeks-konsistens med sjokoladetrekk.
Disse smaker som godteri og var veldig gode!
En pose med inneholder 15 g protein.
Da fitness choco crisp inneholder ganske mye sukker og andre tilsetningsstoffer, er det i grunn ikke noe jeg ville spist hver dag men heller spart til “ekstra” kos.  


Til frokost ble det proteinpannekaker.
Tynne og saftige pannekaker med proteinfluff.
Disse smakte fantastisk godt!
Jeg vet ikke om det er de beste pannekakene jeg har laget eller om smaksløkene mine lurer meg fordi jeg har spist alt for mye julemat. Gode var de i hvert fall!


Proteinpannekaker
2 egg, 100 g kesam, 2 ss bokhvetemel (eller annet mel), 2 ss vaniljeprotein, 0,5 dl melk og 1 ts kardemomme
Bland sammen alle ingrediensene og stek pannekaker i en panne på middels varme.

Proteinfluff
1 eggehvite, 10 g vaniljeprotein, 150 g frosne kirsebær (eller andre bær)
Ha alle ingrediensene i en mikser og visp til det er blitt fluffy. Dette tar 3- 4 minutter.

Ha en riktig god romjulsdag.
Tenk at et nytt år snart står for tur! :grin:
Nyt søndagen.

Kristine 

17 kommentarer
    1. Stine:
      Jeg er fortsatt der at jeg synes det er veldig deilig med late feriedager, men jeg kjenner at det skal bli godt å komme tilbake til rutiner igjen, ja.

      I bunn og grunn har dette lite å si. Hadde du levd på rå eggehviter, så ville jeg tenkt på det, men om du spiser et par eggehviter om dagen, har det ingen betydning. Spiser du alltid eggeplommen rå? Optimalt sett burde den spises rå for å beholde alle næringsstoffene. Det er også noe de færreste tenker på.
      Samme antistoff finnes for eksempel også i korn som havregryn og diverse meltyper.
      Jeg ville heller vært redd for alle giftstoffene som er på frukten og grønnsakene vi spiser, enn å tenke på eggehviten 🙂

    2. kaya:
      Its many calories that counts. But of course, you have to eat protein and healthy fats, you can’t f or example only live on sugar. Don’t be afraid of fruit sugars….I eat about 2 kg fruit a day 😉
      Eat and be happy, enjoy the journey 🙂

    3. Anonym:
      Hei du 🙂
      Om du skal opp i vekt vil jeg anbefale rundt 1.5 g -2 protein. Du er på veldig god vei. Vær bare obs på at proteiner metter godt, jo mer proteiner du spiser, jo vanskeligere vil det bli i få i seg all den maten du skal ha 🙂
      Lykke til 🙂

    4. Hei Kristine! Vet du hvor mye protein det er ok å spise før det går ut over nyrer(!?)?
      Jeg ligger på 2x kroppsvekt pga jeg skal opp i vekt (er undervektig), vet du om dette er uheldig? Trenger man kanskje mer protein hvis man har gjort skade pga. anoreksi?
      Takk for en fantastisk blogg med masse god, ekte mat og positive innlegg! Du er herlig.

    5. Hi Kristine i have a question. do you think macros really matter when you want to lean out or is it kcal out > kcal in? and is it important to keep an eye on the amount of (natural) sugar consumed, from fruit etcetera? and do you think meal timing is relevant? i have the idea that it is best to combine fats protein and carbs (fiber) at every meal/snack rather than splitting it into carbs at am and fats at pm. what do you think? thanks in advance!

    6. Godt å komme tilbake til hverdagen og rutiner igjen 😉 Pannekaker er en klassiker året rundt!
      Et lite spørsmål 🙂 I vår spiste jeg en god del fluff/mousse osv laget med eggehvite. Men så leste jeg dette om at rå eggehvite inneholder antinæringsstoffer. Etter at jeg leste det har jeg kuttet det helt ut. Men jeg må si at jeg savner disse godsakene. Hva tenker du om dette? 🙂

    7. XtraSpenst:
      Ja, det skal bli godt når julen er over. Hehe… Det er veldig deilig med jul, men det er jammen godt når nyåret er her også 😉
      God kveld 🙂

    8. Christine:
      Jeg bruker proteinpulveret jeg har linket til, ja og er veldig fornøyd med dette både på smak og innhold.
      Selv om hodet mitt vil på trening, vil ikke kroppen min på trening. For meg er det mye viktigere å hente meg inn, få tilbake energien og gnisten – få tilbake sunnheten, enn at hodet mitt har dårlig samvittighet 🙂

    9. Janne:
      De smaker godt, så om du bytter vanlig sjokolade med disse er du et lite stykke på vei. Bare husk at de fortsatt inneholder sukker.

    10. Har du noe godt proteinpulver i vanilje smak å anbefale?:)Ser du har linket til et ovenfor så går egentlig ut ifra at du bruker dette? Jeg lurte litt på treningen din også,men du har litt ferie og det er jo godt for kropp og hodet..Jeg må bare spørre;hvordan klarer du å ha fri så lenge?:) Jeg blir så sykt rastløs og grinete hvis jeg ikke får trent!:(Super blogg Kristine!:):)

    11. Såååå lei av Julemat her å. Igår ble det Taco og idag KyllingPizza….. 🙂
      Blir godt med ett nytt år og blanke ark nå 🙂
      Ha en fin Søndag Sporty <3

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg