DEILIG GOJI-BRØD

Det er fantastisk deilig med helg!
I dag laget jeg et utrolig saftig og godt brød med goji-bær til lørdagsbrunsjen. Kanskje noe for din lørdagslunsj eller søndagsfrokost?
Brødet er glutenfritt og proteinrikt.
Inspirasjonen er hentet fra skjønne Caroline.

Nybakt brød er fantastisk godt!
Brødet er så smakfullt at det kan spises alene uten pålegg.
En god skive brunost er likevel uslåelig på varmt og ferskt brød.

Deilig goji-brød

5 egg
1 boks kesam
2 ts bakepulver
1 ts sukrin, kan sløyfes
1 dl gojibær
3 dl linfrø
40 g mandelmel
1 ts salt

Bland sammen egg og kesam.
Ha så i de resterende ingrediensene.
Ha deigen i en brødform.
Stek på 180 grader i 1 time.


Gojibær er supersunt og kvalifiseres også som supermat med høyt innhold av antioksidanter, vitaminer og mineraler.
Bærene er lenge blitt brukt som tradisjonell medisin i Kina og er kjent for sine helsebringende egenskaper.
Jeg bruker denne varianten fra iHerb

Da skal jeg avgårde på yoga.
Ha en fantastisk helg dere :grin:

Kristine

14 kommentarer
    1. Eileen:
      Å, det var en fantastisk hyggelig kommentar Eileen!
      Det er akkurat sånne kommentarer som gjør det gøy å dele oppskrifter. Tusen hjertelig takk 🙂

    2. Tusen takk for oppskriften på det beste glutenfrie brødet jeg har smakt 😄Til og med min 1 år gamle datter og min mor elsket det 😊jeg hadde tranebær i istedenfor da jeg synes de er bedre på smak. Jeg hadde ikke linfrø, så brylukte sesamfrø men knallgode uansett :))

    3. Anette:
      Det er det ingen fasit svar på. For de aller fleste vil det være unødvendig å teller kalorier. Noen må likevel gjøre det for å sørge for å komme i et kaloriunderskudd.
      Lykke til 🙂

    4. done. det ble shempe godt=)=) tilsatte litt væske og sesammel isteden. mann og barn likte brød. takk k=)

    5. Hei og godt nytt år! 🙂 jeg lurte på en ting: er det nødvendig å telle kalorier for å gå ned i vekt, eller holder det å trene tre ganger i uka (ca 40 min per gang, moderat/høy intensitet) kutte ut snop, og spise sunnere og mer grønt? Hadde vært greit å vite det fra en som vet hva hun gjør 😉

    6. Linda Marie Stuhaug:
      Det er en super måte å tilføre baksten masse næringstoffer 🙂 Dessuten er det jo så godt!
      God kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg