SØT TRØST


Etter omtrent en måned uten tung trening, håpet jeg inderlig at det var tid for å komme i gang igjen.
Den gang ei!
I dag fikk jeg beskjeden om at jeg må vente en stund til. Om det betyr to uker eller seks måneder, vet vi ikke.
*fuck this shit*
Dermed har jeg hatt en real synes-synd-på-meg-selv-dag!
Og hva gjør du når du synes synd på deg selv?
Jo, jeg har spist is, sjokoladerull og sett på jentefilmer.
Her kommer noen søte og trøstende oppskrifter.

Fluffy bringebæris

200 g frosne bringebær
1/2 fryst banan
1 eggehvite
15 g jordbærprotein
0,3 dl melk eller vann
Valgfritt: søtning

Ha alle ingrediensene i en bolle.
Pisk med en håndmikser eller kjøkkenmaskin. I løpet av et par minutter blir det en deilig fluffy iskrem.

Isen er i grunn så god i seg selv at du ikke trenger topping. Det blir likevel mer fristende med noe godt på toppen.
Jeg valgte valnøtter, kakaonibs og kakaopulver.

Sjokoladerull – denne er god!

1 egg
2 eggehviter
1/2 most banan, kan byttes ut med 2 ss sukrin eller annen søtning
10 g mandelmel
10 g mocca-protein
1 ss kakao
1 ts fiberhusk
Litt vann, ca 0,4 dl

Pisk de to eggehvitene til hvitt skum.
Bland sammen det hele egget med mandelmel, proteinpulver, kakaopulver, banan og vann til en tykk røre.
Har du ikke proteinpulver kan du bytte det mot en annen tørrvare, som speltmel, og litt mer kakao.
Vend forsiktig deigen inn i de stivpiskede eggehvitene.
Ha røren over på en bakepapirkledd stekeplate og smør den tynt utover.
Stek på 200 grader i 10 -12 minutter.
Med en gang kaken kommer ut av ovnen ruller du den sammen som en rullekake og legger et håndkle over.
Når kaken er avkjølt drar du forsiktig av bakepapiret og fyller kaken med ønsket fyll.

Jeg laget et sjokoladefyll av 3 ss kokoskrem – det tykke laget øverst i kokosmelkboksen (kan byttes ut med for eksempel kesam), 1 ss proteinpulver, 1/2 most banan (kan byttes ut med søtstoff) og 2 ss kakaopulver. Ingrediensene blandes sammen og smørers på rullen. Dryss over peanøtter eller andre nøtter om du ønsker det og skjær i biter.
Mmmm, nyt!


Jeg er ikke en person som er langtidspreget av kjipe situasjoner – heldigvis! Allerede i morgen er jeg nok tilbake og ser mulighetene istedenfor det negative.
Ha en aldeles herlig helg! :grin:
Ta vare på deg selv og nyt dagene. Det er mye å være takknemlig for, selv om det muligens ikke virker slik her og nå.

Kristine

37 kommentarer
    1. helene:
      Brukte du frosne bær? Og hvordan pisker brukte du?
      Jeg har prøvd uten proteinpulver også. 300 g frosne bær og 2 eggehviter. Det fungerer supert 🙂

    2. Hei! Prøvde å lage jordbærfluffen du la ut for en stund siden, men brukte ikke proteinpulver. Uansett hvor lenge jeg pisket ble den ikke fluffy! Vet du hva jeg gjorde galt? Takk for svar, du og dine oppskrifter er fantastiske 🙂

    3. Kjære deg,
      som fast følger av bloggen din i en god stund nå må jeg si jeg har vondt av deg som ikke kan trene for tiden. Synes ikke det er mye tvil om at trening er noe av det beste du ve! Må være frustrerende når du har jobbet så hardt for fremgang, og ikke minst for et sunt og god forhold til kropp/trening, å skulle holde seg helt i ro.
      Jeg håper for din del at du snart blir frisk og at du er tilbake på trening i løpet av kort tid!
      Kjenner jeg deg rett så greier du å snu også denne situasjonen til noe positivt og finne andre gleder i hverdagen. Stå på! Du er tøff 🙂

    4. Lilly:
      Det er en slitasjeskade fra spiseforstyrrelsen nå. Det er ikke spesielt alvorlig og jeg merker lite til det så lenge jeg får nok hvile, sover nok, ikke stresser osv. Det er en av tusen grunner til at du må ta godt vare på deg selv <3

    5. Leste litt i kommentarene over her, har du en hjertefeil!? Beklager om du har skrevet det før og jeg ikke har fått det med meg altså, men er det pga. den tidligere spiseforstyrrelsen? :/ Håper uansett du blir god og rask igjen snart, skjønner godt frustrasjonen din når du er så glad i å trene! God bedring

    6. Charlotte:
      Det ordner seg alltid. Noen ganger tar det bare litt tid 😉 Jeg har en virusinfeksjon som ingen forstår seg helt på, samtidig som om hjertefeilen min er litt vanskelig for tiden.
      Tusen takk 🙂

    7. Anne:
      Kroppen har sagt stopp. Jeg har en virusinfeksjon som ingen forstår seg helt på, samtidig som om hjertefeilen min er litt vanskelig for tiden.

    8. Lena Ludvigsen:
      Ja, jeg er jo på en måte avhengig av trening…men, men!
      Håper du har hatt en herlig helg Lena 🙂

    9. marieboe:
      Det er en erfaring rikere, ja. Jeg tenker på det slikt.
      Dessuten kan jeg bruke tiden på noe annet og gledesfylt…..men jeg er ikke helt sikker på hva enda 😉

    10. Medfølelse! Er sant som du sier – du er positiv, og kommer til å klare deg godt gjennom perioden! Tenk på det som erfaring du får, som er gull verdt som PT. Når du får kunder som kommer i samme situasjon, så har du større forståelse når du har vært gjennom det samme, og kan gi bedre råd 🙂 Det er alltid noe positivt å finne i det vi ser som vondt og vanskelig. Ønsker deg en fin tid fremover!!

    11. Æsj da så dumt! Jeg liker å skjemme bort meg selv med frisør eller kjøpe noe dyrt jeg har lyst på 🙂

    12. Slike dager er lov å ha iblandt, skjønner du ble skuffet, du som er så glad i treningen.. Satser på at litt ekstra hviletid gir enda bedre comeback:) Kos deg og god helg <3

    13. jeg skjønner at folk blir nyskjerrige men hvorfor kristine ikke kan trene er vel egentlig ikke vår sak. hennes privatliv angår ikke oss. uansett så håper jeg det ordner seg for deg snille søte og oppmuntrene kristine=)=)

    14. Leser bloggen din fast, men har ikke fått med meg hva som har skjedd? Er du skadet? Uff, håper det bare blir to uker hvile på deg 🙂 Vet hvordan det er med en treningsstopp.. Men tro meg; Du kommer sterkere og mer motivert tilbake! Varme klemmer <3

    15. Krysser fingrene og to uker for deg. Maten så i hvert fall super digg ut. Trøst deg med helg og god mat så lenge =)

    16. Aaaaw,,! Kipern da, Hjelper alltid med noe søtt og jentefilmer. kroppen trenger den tiden det tar da, så prøv å få hodet til å henge med :* God helg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg