DAGENS


Dagens proteinkaffe
Ingen, absolutt ingen, dag uten proteinkaffe!
Muligens det beste jeg vet.

Dagens matpakke
En deilig salat med kylling, qunioa og hampfrø.
Her er bildet.


Dagens søte
Lunsjen fortjente nemlig en dessert – proteinmikrokake servert med bananskiver, kesam og varme jordbær.

Proteinmikrokaken laget jeg av 1 egg, 1/2 most banan (kan byttes ut mot søtning, feks 2 ts sukringold), 1 ss kokosmel, 25 g vaniljeprotein, kanel og cirka 1 dl melk / vann.
Bland sammen alle ingrediensene i en boks eller kopp. Tilsett nok væske til at det blir en tykk røre.
Ha plastfolie over, og “stek” i mikroen på maks effekt i 1 -2 minutter.

Dagens trening
Jeg vet i grunn ikke om det kan kalles trening.
30 minutter yoga var det kroppen sa seg fornøyd med i dag. Hodet skulle gjerne gjort mer.


Dagens ord
Dette er noe de aller fleste av oss burde tenke på.
Lev livet her og nå! Gjør mer av det du ønsker.
Det er DU, ene og alene du, som er forfatteren av din egen livshistorie.


Dagens middag
Kalkunbiff med stekt blomkål”ris” og guacamole.
Frukt, nektarin og eple, til etterrett.
Dette spises nå, så utrolig godt! Og gjort på bare 10 minutter!


Smør kalkunen, eventuelt kyllingfilet, med red curry paste. Stek i en panne på middels varme sammen med chili, hvitløk og ingefær i 4 -5 minutter på hver side. Ha over litt soya saus på slutten av steketiden.
Riv blomkål på et rivjern. Stek det i en forvarmet panne med litt kokosolje med finhakket hvitløk. Stek i 2 minutter. Ha så i cherrytomater i biter og purre i skiver. Stek i ytterligere 2 minutter. Rør inn valnøtter rett før servering.
Guacamolen lages enkelt ved å mose avokado med sitronsaft og finhakket hvitløk og chili.
Server.

Dagens tilbakeblikk:
Bildet er fra dette innlegget, tatt for nøyaktig to år siden.
Det er veldig gøy å se tilbake på slike bilder. Til tross for at jeg har vært veldig dårlig til å strukturere min egen trening og har vært lite opptatt av progresjon, har det skjedd en hel del!
I dag veier jeg omtrent fem kilo mer og har lavere fettprosent. For ikke å snakke om alt jeg har lært og erfart!
Det er viktig å ta seg tid til å tenke på hvor langt man har kommet, så som man må ta seg tid til å tenke på det du ønsker å oppnå i fremtiden.

Håper du har hatt en herlig torsdag :grin:
Nå er helgen rett rundt hjørnet – det skal bli godt!

Kristine

24 kommentarer
    1. Linda Marie Stuhaug:
      Pinjekjerner er kjempe godt, ja. Men jeg liker å variere litt. Få alle gode næringsstoffer fra de forskjellige nøttene 🙂

    2. Anonym:
      Det står ‘Dagens ird til glede og oppmuntring, Teks: Ragnhild Bakke Waale’ på den 🙂

      Jeg har hovedsakelig klienter via nettet, ja, som web Coach eller online Coach. Da klientene mine er veldig fornøyde, regner jeg med at det fungerer veldig bra 🙂

    3. Anonym:
      Som jeg skrev i sukker-innlegget kommer jeg til å bruke proteinpulver. Så jeg har brukt ca 15 -20 g proteinpulver stort sett hver dag. Kaffe + proteinpulver = proteinkaffe 🙂

    4. Hvordan lager du proteinkaffien din uten søtning (siden jeg forstår du har “prosjekt om å avstå det)?

    5. Hei! 🙂
      Hvordan er det med vanlig proteinpulver som whey når det gjelder matlaging. Går det helt fint å bruke denne type “vanlig” protein i bakst og andre typer mat/desserter som man trenger høy varme til? Eller er det slik at bakepro er alltid best å bruke

    6. Hva heter kalenderen din, utenpå coveret?
      Har du erfaring med web coach? Anbefales?
      Gir du pt timer via nett? Mht lang avstand for oppmøte

    7. SÅ nydelig kropp du hadde på det bildet! Skulle ønske jeg så sånn ut! Slik du er nå, er selvfølgelig også pent, men sånn du ser ut på det bildet hadde passet meg bedre 🙂

    8. Dette så kjempe godt ut! Fint innlegg 🙂
      Nå sitter jeg å venter på at tunfiskbollene, som jeg har laget etter din oppskrift, skal bli ferdige her! Gleder meg til å smake 🙂
      En god helg til deg, Kristine!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg