GLEDER PÅ EN MANDAG


Masse godt lesestoff.
Hittil har jeg brukt mye energi på å ergre meg over at jeg har en infeksjon som gjør kroppen dårlig og at jeg da ikke kan trene som før. Nå har jeg bestemt meg for å snu om på hele situasjonen! Ja, jeg kan ikke trene slik jeg pleier, men da kan jeg bruke tiden på noe annet. Jeg har lånt en haug med bøker på biblioteket. Nå skal det leses og læres.
Har du noen gode bøker å anbefale? Jeg er spesielt interessert i alt som har med helse, , kosthold, trening og velvære.


Spera vil selvfølgelig være med på lesestundene.
Du tror da ikke at du får sitte i godstolen alene?
Og jeg må jo si at jeg synes det er ekstra koselig med boklesing sammen med min lille kosebamse.


En utrolig deilig og enkel laksesalat til lunsj.
Her har jeg rainbow quinoa, kokt rødløk (prøv – den blir så søt og god), spinat, tomat, erter og en hjemmelaget dressing av økologisk olivenolje, dijon sennep, næringsgjær og sitronsaft.


Gode ord.
Det er mye sjalusi og misunnelse i denne verden. Spesielt sees dette godt på nettet.
Er du trygg på den du er og føler deg god nok i deg selv, ser du ikke andre som en trussel. Da kan man isteden hjelpe hverandre videre oppover, være støttende og hyggelige.


Denne boken dukket opp i posten i dag – Sunnere og sterkere med proteinrik mat.
Det er alltid gøy med pakker. Ekstra gøy er det når du ikke har bestilt pakken selv og blir ordentlig overrasket. Takk!
Dyktige Kristine Weber frister med mye godt. Spørs om jeg ikke må bake litt i dag!


Deilige pannekaker som jeg er i ferd med å ta fatt på nå.
Jeg går aldri lei pannekaker og kan spise det hver dag!
Med hjemmelaget syltetøy blir det ekstra godt.


Pannekaker:
1 egg, 1 most banan (kan eventuelt byttes ut med 1 ss sukrin og noe mer væske), 2 ss vaniljeprotein (eller annen tørrvare), 2 ss havremel (eller annen tørrvare), 1/2 ts kardemomme og cirka 1,5 dl melk.
Bland sammen alle ingrediensene. Tilsett nok væske til en flytende røre. Stek i en panne med kokosolje på middels varme omtrent 2 minutter på hver side.

Syltetøy:
1/2 pose frosne blåbær og 1/2 ts fiberhusk
Tin blåbærene og rør inn fiberhusk. Her brukte jeg blenderen.
Om du ønsker kan du tilsette søtning etter smak.

Jeg tror jeg kunne fortsatt i det uendelige.
Det er så mange ting å glede seg over :grin:
Hver dag er fylt med enormt mange av disse små gledesstundene, ikke glem å se dem!

Kristine

31 kommentarer

Siste innlegg