RASK FREDAGSKOS

Da er helgen her igjen. Jippi!
Det er alltid deilig med helg.
Jeg setter riktignok veldig pris på hverdagen også, men det er ekstra stas med helg og mer fritid.


Jeg var skrubbsulten da jeg kom hjem fra noen møter i dag og smalt sammen en kjempe god pizza.
Pizza er en herlig måte å starte helgen på!
Bunnen ble sprø og god, samtidig som den er glutenfri og fiberrik. Det tar heller ikke mange minutter å lage denne.
Med andre ord er dette både en sunn, rask og god pizza!

Rask pizza

Bunn
1 dl fingervarmt vann, ca 40 grader
1/2 ts natron
1 egg
1/2 ts salt
1 dl jyttemel, eventuelt annet mel
0,3 dl fiberfin, eventuelt mer mel

Ha natron i vannet. Ha så i egg og salt.
Vend inn mel og fiberfin. Rør godt.
Ta kaldt vann på fingrene og bre deigen utover en bakplate med bakepapir.
Stek på 200 grader i 10 minutter.
Ha så på fyll.

Fyll
Her kan du selvfølgelig bruke det du ønsker og har tilgjengelig – bare fantasien setter grenser!

Tomatpure
Hakkede tomater på boks
Oregano- og hvitløkskrydder
Tomater i skiver
Rødløk i skiver
Mozzarella, eller annen ost
Cottage cheese
Ruccola

Smør bunnen med tomatpure og hakkede tomater. Strø over krydder.
Fordel grønnsakene på pizzaen. Ha over mozzarella og cottage cheese.
Topp med ruccola.
Stek på 200 grader nederst i ovnen i 15 minutter.


Jeg laget en pizzadressing av kesam, tomatpure, finhakket hvitløk og litt sitronsaft.
Utrolig godt og gav det hele en ekstra piff!


Jeg ønsket noe søtt etter middagen og laget disse sjokoladebollene.
Raske, sukkerfrie og proteinrike.
Bland sammen sjokoladeprotein, most banan eller søtningstoff, kakaopulver og litt salt. Rør så inn puffet hirse, puffet havre eller puffet ris til en tykk masse. Rull kuler og server.
Jeg bruke 30 g mocca-protein, 1/2 most banan (eventuelt 1 -2 ss melk og 1 ss sukringold), 1 ss kakaopulver, 1/3 ts salt og 2 dl puffet hirse (eventuelt havregryn).


Kanskje frister det mer med kakedeig?
Jeg elsker kakedeig! Det er vel derfor jeg er så glad i å bake. Halve moroen ligger jo i å slikke bollen etterpå :grin:
La deg friste av denne deilige cookie dough’en eller disse smakfulle cookie dough fudge bitene.

Ha en aldeles fantastisk helg.
Måtte du ha tid til å gjøre masse gledefylt – smil så mye som mulig!

Kristine

10 kommentarer

Siste innlegg