SAFARIKJEKS


God søndag formiddag dere!
Håper du har hatt en god helg så langt.

Etter dagens tur med Kaspergutten (hunden jeg passer på), ble det en bakerunde.
Søndag er fast bakedag. Joho!
Jeg har gode barndomsminner med Safarikjeksene man kjøper i butikken.
I dag laget jeg min egen versjon. Utrolig gode! Bedre enn originalen!
Jeg satte på radioen og danset rundt på kjøkkenet mens jeg bakte. En real kosestund.

SAFARI KJEKS
15 stk

2,5 dl mandelmel
1 ts bakepulver
½ ts salt
1 ts vaniljepulver
0,6 dl yacon sirup, eventuelt honning
0,6 dl kokosolje eller annen olje
Hakket sjokolade, jeg brukte 1 plate av denne mørke sjokoladen på 85 gram.

Bland sammen det tørre.
Bland sammen smeltet kokosolje og yacon sirup.
Rør så sammen det tørre og det våte. Ha til slutt i sjokoladebitene.
Lag topper på en bakplate.
Stek på 175 grader i 12 -15 minutter.


Disse ble utrolig seige og gode.
Trolig de beste kjeksene jeg har laget!
Jeg fikk tommelen opp fra mine to lillebrødre, noe som er ekstra stas.
Elsker du kjeks med deilige sjokoladebiter som meg, vil du elske disse!


Nytes gjerne med et glass iskald melk.
Mmmm…

Ha en fortreffelig søndag!
For de av dere som har vinterferie – heldiggriser, nyt den :grin:

Kristine

46 kommentarer

Siste innlegg