BRINGEBÆRTOPPER


Inspirert av Gry, laget jeg disse utrolig gode bringebærtoppene.
Det er rett og slett bringebærgele laget i muffinsformer.
Disse er utrolig enkle å lage samtidig som de er syrlige, søte og veldig samfulle. Så friskt og deilig!
Mmmm… Gode sommerminner flommet over meg da jeg spiste bringebærtoppene.
Så friskt og deilig!

Bringebærtopper

1 pose frosne bringebær, eller cirka 400 g ferske
2 dl kokende vann
3 ss gelatin
1 ss sitronsaft, kan sløyfes
3 ss gelatin
10 dråper stevia

Tin bringebærene. Jeg lot de ligge på kjøkkenbenken i 3 timer. Du kan også bruke en kjele eller mikroen.
Mos bringebærene med en gaffel.
Rør ut gelatinen i kokende vann.
Bland i stevia og sitronsaft.
Rør gelatinblandingen inn i bringebærmassen.
Hell i former. Jeg brukte muffinsformer.
Sett kaldt i 2 -3 timer.

Du kan selvfølgelig også lage geleen med andre type frukt og bær som blåbær eller appelsin.
Ha gjerne geleen i porsjonsskåler eller en stor bolle om du ikke ønsker små munnfulle biter.
Håper det smaker!


Lag gjerne dobbel porsjon, for disse forsvinner fort.
Jeg har allerede spist opp alle mine!
Ha en herlig torsdagskveld videre :grin:
Helgen er nær dere!

Kristine

25 kommentarer

Siste innlegg