GOD LUNSJ


Riktig god lørdag.
Håper dere har tatt helgen med storm!
Været er herlig her på Østlandet. Det gir en fantastisk vårfølelse. Herlig!

Jeg har vært skikkelig dårlig de siste dagene. Influensa-aktig.
Det er veldig sjeldent jeg blir syk av denne typen. Det er generelt sjeldent jeg blir syk. Bank i bordet!
Av og til får jeg isteden merkelige sykdommer som uidentifisert virus eller bakterierelatert kyssesyke.
For en gangs skyld er jeg faktisk blitt normal syk, noe som nesten føles godt.
For all del, ikke misforstå meg. Jeg liker ikke å være syk, men det er godt å få en helt vanlig infeksjon og ikke noe som får legene til å se rart på meg.


Jeg har vært sengeliggende et par dager og ikke orket å stå på kjøkkenet.
PØ har stort sett laget maten min. Ellers har det blitt noe som er veldig enkelt og ferdiglaget.
I dag hadde jeg lyst på brødskiver og pannekaker, men hadde verken brød eller ork til å steke pannekaker.
Resultatet ble brødskivepannekaker som jeg stekte i ovnen.
Små runde smakfulle skiver som passer ypperlig til frokost, lunsj eller kvelds.
Jeg serverte skivene mine med dijon sennep, ketchup, diverse grønnsaker, skinke, gresk yoghurt, sukrin+, appelsin og druer.
Veldig godt!

Brødskivepannekaker
Nok til 9 skiver
2 egg, 2 ss mandelmel, 1 ts xanthan gum (eller fiberhusk), 2 ss bokhvete (eller annen meltype), 1/3 ts salt, 0,5 dl vann
Bland sammen alle ingrediensene. Lag rundinger på en bakepapirkledd stekeplate. Stek på 200 grader i 10 minutter.

Du kan variere smakene på skivene.
Ønsker du en søt variant kan du tilsette kanel og / eller kardemomme, vaniljepulver og sukrin.
Vil du ha en sterk variant kan du tilsette paprika-, hvitløk- og chilikrydder.
For Thai-skiver blander du inn koriander, cummin, hvitløk og garammasala.
Bare fantasien setter grenser!

Ha en super duper helg.
Gratulerer med dagen alle kvinner :grin: 
Stå på. Dere er så fantastiske!

Kristine

23 kommentarer
    1. Ivrig løper:
      Jo mer du presser deg selv når du er syk, jo lenger tid bruker du på å bli ordentlig frisk. Ta det helt med ro noen dager. Gi kroppen masse god næring og hvile. Visp så er du frisk på en to tre.
      God bedring 🙂

    2. God bedring videre, og takk for mat-tips! Disse skal prøves, absolutt 😀 ser allerede for meg å spise disse etter laaang trening i morgen, grunn nok til å trene i seg selv, haha ;p

    3. Mmm, det så ut som delikate små søte skiver! Er vel verdt et forsøk å prøve disse ut 😀
      Kjedelig at du er blitt pjusk i formen, håper det kommer seg fort med restitusjon og en dose omsorg fra din kjære 🙂 Masse god bedring! Ønsker deg en fin kveld og en god helg, så langt det lar seg gjøre! 🙂

    4. Hei! Så trist å høre at du er syk.. Har blitt syk selv og har hatt feber i 3 dager nå, men jeg har tatt ibux og klart å gjennomføre treningsøkter mine allikevel. Jeg vet jo innerst inne at det er dumt, men jeg er en person som er veldig rastløs og ikke liker å ligge stille en hel dag.. Men har du noe råd angående trening og sykdom? Hvor lenge burde jeg vente med å trene igjen? Er ikke en hard treningsperiode til konkurranser, så er kjempe kjipt å bli syk nå 🙁 du får ha god bedring!

    5. Linda Marie Stuhaug:
      Mat er ekstra viktig når kroppen jobber mot basilusker 😉
      Tusen takk Linda. Håper helgen din blir super 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg