ARMPUMP OG FISKEKAKER

Var det flere enn meg som synes det var kjedelig å våkne til snø i morges?
For all del, et hvitt landskap og snø er vakkert.
Men, og dette er et stort men: Mars er en vårmåned. Jeg vil ha varme og sol, ikke mer kald vinter!


Dagens trening ble en rask armøkt.
Jeg har ikke trent armer på lenge. I dag fikk jeg akutt lyst på armpump :grin: Det er så gøy! Og litt små harry.
Vanligvis trener jeg ikke armer fordi de blir trent indirekte når du for eksempel trener rygg og bryst.
I dag ble det biceps curl med stang, preacher curl, dips og JM-press.
Kort og moro!


Nå er det middag.
Hjemmelagde fiskeburgere med kålrabistappe, agurksalat, kiwi, erter og valnøtter.

Kålrabistappen er rett og slett kokt kålrabi most med salt og en liten klatt smør.
Agurksalaten består av agurk i skiver (bruk ostehøvelen) blandet med eddik og pepper.

Fiskekaker, gir omtrent 10 stk
600 g sei (eventuelt annen hvit fise som torsk), 1 egg, 1 ss potetmel, 1 dl melk (jeg brukte kokosmelk), litt finhakket purre, salt og pepper.
Ha fisken i en foodprosessor eller lignende. Jeg brukte min RAW blender – den funker virkelig til alt!
Tilsett resten av ingrediensene og kjør til en glatt masse.
Form kaker og stek på middels varme i 3 -4 minutter på hver side.

Jeg lagde trippel porsjon og fryste ned resten.
Perfekt fastfood å ha tilgjengelig til dager med dårlig tid.

Ha en god onsdag videre :grin:
Vi er halvveis til helg allerede!

Kristine

12 kommentarer
    1. solveig f hihi:
      Takk for det du, veldig hyggelig med slike tilbakemeldinger 🙂
      Du lagrer bildene på telefonen og så tar dem rett på instagram. Veldig enkelt.

    2. Lena Ludvigsen:
      Det kan jeg få til Lena.
      Det er meldt mildere allerede i morgen, så da forsvinner vel snøen….håpe 😉

    3. åh, NAM!!
      Du kunne ikke prøvd deg på en litt sunnere versjon av remulade en gang i fremtiden..?(A)
      Tenkte det samme om sneen her, men så gikk det opp for meg at påska er rett rundt hjørnet, og hva er vel den uten skitur i sola? 😀

    4. Hei! Jeg baker sjeldent, men når jeg først baker bruker jeg dine oppskrifter fordi da vet jeg hvertfall at resultatet blir vellykka 🙂
      Ser du legger ut noen av de samme bildene her som du gjør på instagram, kan du vær så snill å fortelle hvordan du legger ut bilder på insta via kamera/ bilder fra pc?;D eller tar du de med iphone?
      Også nå som jeg er så godt i gang med skrivinga, må jeg også bare fortelle deg at jeg digger deg, du er helt rå og jeg ser opp til deg på det aller høyeste. Rett og slett min aller største fit-inspirasjon er du :-))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg