NY MIKS


Har dere fått med dere at FunksjonellMat har kommet med en ny brødmiks, denne?
Dette er en brødmiks uten frø og kjerner.
Den er også fri for hvetemel, gluten og gjær. Hurra roper min mage!

Jeg er som dere vet, stor fan av produktene til FunksjonellMat.
Selvfølgelig måtte jeg teste denne!


Til brunsj i dag laget jeg derfor scones av den nye miksen.
Det ble utrolig godt!

Scones
5 stykker

120 g brødmiks, 1 ss sukrin, 100 g gresk yoghurt (eventuelt kesam eller kokosmelk) og 1,5 dl vann
Valgfritt: hakkede nøtter og / eller tørket frukt

Bland alt godt sammen og la deigen svelle i 5 minutter.
Tilsett gjerne hakkede nøtter og tørket frukt. Jeg brukte cirka 3 håndfuller med hakkede hasselnøtter og rosiner.
Form 5 scones. Det kan lønne seg å ta litt kaldt vann på hendene når du skal forme boller.
Stek på 175 grader i 25 minutter.


Mine ble servert med noen skiver brunost og hjemmelaget syltetøy.
Fantastisk smakfullt!
Dette skal desidert lages igjen og jeg kommer helt klart til å kjøpe brødmiksen flere ganger.

Jeg ser forresten at de også er kommet med et nytt peanøttmel.
Det er neste på listen min!


Nå skal jeg komme meg avgårde på en løpetur.
Juhu!
Løpegleden er tilbake. Rett og slett fantastisk herlig :grin:
Jeg ønsker dere alle en fantastisk helg.

Kristine 

13 kommentarer
    1. Linda Marie Stuhaug:
      Vel, blodprøvene viser noe annet. Men jeg vil så gjerne bli bra så jeg prøver å overbevise meg selv psykisk om at jeg er frisk slik at jeg blir frisk 😛 Det er lov å prøve 😉

    2. Takk for at du deler denne nyheten! Jeg er også stor fan av Funksjonell Mat, så denne må jeg prøve 🙂 Kanskje som din variant med scones med fylte bær og nøtter. Det hørtes i alle fall veldig godt ut 🙂

    3. Fekk denne i pakken sjølv tidligare i veka, gleder meg til å prøve miksen – ikkje minst finne ut om magen min tåler den 😀 Når det er sagt så har eg lagt merke til at styrketreninga di oftere og oftere blir skreve inn på treningsukeplanen din! Begynner kroppen å spille meir på lag med deg etter infeksjonen? :):) Ha en finfin helg vidare!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg