FAVORITTSJOKOLADE

Jeg hadde egentlig tenkt til å trene ben i dag, men etter gårsdagens løpetur trengte jeg en hviledag.
Da byttet jeg bentreningen med en bakerunde.
Søndag er perfekt bakedag!


Jeg har lenge prøvd meg på forskjellige rå sjokoladeoppskrifter for å finne en versjon jeg virkelig synes er god.
Takket være Gry har jeg nå funnet min favoritt!
Denne sjokoladen er knall god! Søt med en kraftig sjokoladesmak.
Hurra for super sunn og super god sjokolade :grin:

Favoritt jokolade

100 g mandler, gjerne bløtlagt
50 g dadler
2 ss kakaopulver
6 dråper stevia vanilje
1 ts vaniljepulver
1/2 ts salt
2 ss kokosolje

Ha mandlene i en foodprosessor eller blender og kjør til de er hakket fint.
Tilsett kakaopulver, vaniljepulver, salt og kokosolje.
Ha så i dadler.
Kjør til en jevn masse.
Press deigen ut i former og sett kaldt i minimum 30 minutter.
Nyt!


Lag dobbel porsjon, for denne er god!
Jeg har allerede bare et par sjokoladebiter igjen. 
Resten spares til kveldskos!

Håper du har hatt en herlig helg.
Nyt siste rest av helgen og lad opp til en ny uke:grin:
Fortsatt god søndagskveld.

Kristine 

22 kommentarer

Siste innlegg