FERIE OG GO’MIDDAG

Hei dere!
Da har jeg tatt en velfortjent ferie :grin:
Så herlig!
Jeg og PØ har dratt til Stavern og blir her et par dager.
Det er godt å komme seg bort og koble helt ut.
Ligge på sofaen med gode bøker og påskegodis, gå turer i finværet og nyte dagene.


Vi laget en nydelig påskemiddag.
Klassisk lammestek med ovnsbakte greske grønnsaker og fetaost.
En real smaksbombe som både smaker og ser fantastisk ut.
Enkelt og rimelig er det også!
Nå som lammelår er på tilbud, har jeg fylt fryseren med rimelig kjøtt. Lammelår er jo så godt!

Lammelår
Gni lammelåret med salt, pepper, rosmarin og timian.
Skjær lommer i kjøttet og puttet inn hvitløksfedd.
Sett et steketermometer der kjøttet er tykkest og stek på 125 grader til kjøttet har nådd 68 -72 grader, avhengig av hvor rosa du vil ha steken. Jeg tok lammelåret ut på 68 grader, det tok cirka to timer.
Pakk låret inn i aluminiumsfolie og la det hvile mens du lager resten av middagen.

Greske grønnsaker
Skjær gul, grønn og rød paprika, rødløk. aubergine og tomat i biter. Ha over timian og gjerne litt olivenolje og sitronsaft.
Stek på 200 grader i 25 minutter. De siste 5 -10 minuttene strør du fetaost over grønnsaker.
En nydelig grønnsaksrett som passer til mye mer enn lam.


Jeg må legge ved et bilde av mine to fininger.
Det er en stund siden sist jeg har vist dere pusene mine. Verdens beste!
Nå som jeg skal være borte et par dager, får jeg nesten panikk. Det føles rart å ikke ha en pus på fanget hver gang jeg setter meg ned i sofaen!
Ja, det er utrolig godt å reise bort et par dager, men jeg skal ærlig innrømme at jeg savner pusene allerede.

Jeg ønsker deg en fantastisk helg.
Håper du har fri og tid til å nyte påskehelgen  :grin:

Kristine

16 kommentarer
    1. Emilie:
      Jeg aner faktisk ikke….Katt type fin 😉
      Jeg husker faktisk ikke helt. De er en blanding av perser og en annen type katt.
      God påske til deg også 🙂

    2. Ida:
      Hei Ida og tusen hjertelig takk for tilbakemeldingen. Jeg tar det absolutt ikke negativt men synes det er supert med slike saklige og gode kommentarene 🙂
      Jeg har en som jobber på spreng med å få opp en helt ny side. Jeg klikket når jeg prøvde å gjøre det selv, datakoding var jeg ikke god på! Og jeg har fått beskjed i dag om at den snart er ferdig og siden burde være oppe i løpet av noen uker 🙂

      Riktig god påske til deg også 🙂

    3. Hei Kristine! Jeg har vært leser i mange år, så dette sier jeg ikke som heft. Men jeg har ventet og ventet på at du skal lage nytt design på bloggen snart? Selv om innleggene er innholdsrike så er designet rundt veldig veldig gammelt og utdatert. Tror du hadde fått mange flere lesere hvis førsteinntrykket hadde vært mer tiltalende.
      Ha en fortsatt flott påske 😀

    4. Hva slags rase er det? Vokste opp med en sånn katt selv og han var helt fantastisk! Elsket å kose! God påske 🙂

    5. Koselig! Utrolig skjønne katter:)) Ta gjerne en titt innom min blogg også, det hadde jeg satt veldig stor pris på! God påske, kos deg masse.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg