ÅRETS FØRSTE

Da er det helg dere!
Juhu:grin:
Et ekstra jubelrop kommer fordi vært er herlig. Våren begynner virkelig å innta sin plass. Jeg krysser fingrende for at det forsetter!


Til middag tok jeg fått på årets første grillrunde.
Med det kom sommerfølelsen for alvor!
Chilistekt kylling, grillet salat med fetaost, vannmelon og fiken.
Utrolig godt! 


Du kan bruke både stekeovn og stekepanne til denne rettet om du ikke har en grill.

Stert med kyllingen.
Det er selvfølgelig best om du tar deg tid til å marinere kyllingstykkene på forhånd. Om du er som meg, ikke har planlagt middagen, fungerer det veldig bra å pensle stykkene underveis.
Bland sammen finhakket chili og hvitløk, soya saus, en dæsj olje, salt, pepper og litt vann. Dypp kyllingstykkene i marinaden før du legger dem på grillen. Pens på marinade underveis. Steke tiden avhenger av tykkelsen på stykkene.
Del endive salat, også kalt sikori, i fire biter. Legg en bit aluminiumsfolie på grillet og legg på cherrytomater og løkstrimler. Grill grønnsakene i fem minutter.
Server gjerne med fetaost, frisk frukt og hell over restene av marinaden.
Nyt og kos deg med maten.


Med årets første grillmiddag, måtte jeg slå til med årets første uteis.
En Ben & Jerry’s i solveggen gjorde starten på helgen ekstra bra!

Ellers så har jeg mest lyst til å klage i dag.
Jeg tror derfor jeg skal holde dette innlegget kort og spare dere for flere av mine ord.
Ha en herlig helg!
Måtte den bli akkurat slik du ønsker :grin:

Kristine

14 kommentarer
    1. Benedicte:
      Jeg skal sjekke de ut Benedicte. Takk for tipset.
      Egentlig prøver jeg å kutte ut barene….men det får bli en gang i fremtiden 😉

    2. Hadde meg faktisk en skikkelig fri dag i går.. uten trening og spiste det jeg følte for. Noe som endte med en stor 3 kulers is fra Hagendaz! strawberry cheesecake kan jeg anbefale på det sterkeste, fy søren så god den var! 😀

    3. Så koselig ut, håper været holder seg så det blir mye grillings framover:-) Kjipt du har et eller annet å klage over – men du får bare ta tak i helga og roe ned <3

    4. Herlig å se at vi er flere som starter grillsesongen litt tidlig i år! Finnes nesten ikke bedre 😀
      Men tenkte bare jeg skulle sjekke om du har hørt om “Live Arctic” sine energibarer?
      Du er veldig flink til å promotere ulike proteinbarer, så tenker disse sikkert kan være av interesse for deg! Disse barene er laget av kun naturlige ingredienser, og all fremtidig profitt går til veldedighet!
      Smaker godt gjør de også 🙂 Sosiale entreprenører får alt for lite oppmerksomhet(i og med at de ikke legger kostnader i markedsføring), så litt hjelp på veien av at vi andre snakker bra om de er nødvendig 😉
      Fortsett med den flotte bloggen! Alltid kjekt å sjekke innom hver dag for litt inspirasjon 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg