MANDAGENS


Mandagen min startet med at jeg fikk nyplukkede blomster av min kjære.
Det fikk frem smilet!
PØ er verdens beste

Jeg befant meg på mindfulness kurs hele helgen og har knapt nok hatt et minutt til overs.
For å være helt ærlig kjenner jeg at jeg lengter etter helg allerede. Jammen er det godt at det er fri om bare et par dager. Hurra for mais mange fridager!
Mindfulness kurs var for øvrig veldig spennende. Helt ut av min komfortsone, men nyttig.
Det er en type meditasjon som handler om å være nærværende i nuet.
Vi blir utsatt for så mye press og stress i hverdagen, at det er viktig å finne en måte hvor man kan være tilstede i øyeblikket og oppleve indre ro og balanse.


Solen og temperaturen er absolutt herlig.
Jeg rett og slett elsker sommeren. Måtte dette været vare ut august! 
Etter jobb satte jeg meg ut i solen og forsøkte meg på mindfulness. Jeg er ikke helt der enda, og har en del øving å gjøre!


Pusene synes også at været er nydelig.
Både Mildred, som du ser på bildet, og Spera er veldig typiske innekatter og går aldri lenger enn ut på plenen.
Der kan de sitte og bare stirre på omverden. Jeg lurer på hva de tenker!


Nå har jeg akkurat spist middag.
Kyllingwok med cashewnøtter.
Rask, sunt og godt. Akkurat slik jeg liker det i hverdagen!

Skjær kylling i biter og stek i en panne sammen med kokosolje, hvitløk, chili og ingefær.
Ha i grønnsaker. Jeg brukte brokkoli, rødløk, paprika og sopp.
Husk at noen grønnsaker må steke lenger enn andre. For min del hadde jeg først i brokkolibukettene og stekte de et par minutter før jeg hadde i løk og sopp. Etter et par minutter hadde jeg i paprika.
Tilsett litt kraft, fond eller buljong, ca 1 dl, og la det hele steke et par minutter til.
Server med cashewnøtter.

Hvert øyeblikk bærer turen på trening:grin:
Nå er det en stund siden jeg har løftet noen vekter. Da kribler det i hele kroppen. I dag har jeg masse energi!
Det blir en god styrkeøkt på forside ben og armer.
– Frontbøy
– Benpress
– Leg extension
– Biceps curl
– Franskpress

Håper du har hatt en herlig start på mandagen.
Jeg vet det ikke er favorittdagen til de aller fleste. Prøv likevel å gjør det beste ut av situasjon.
Måtte uken din på fantastisk!

Kristine

16 kommentarer
    1. Åh, Kristine – Savner den gode feedbacken fra deg som ga meg et spark i baken når jeg trengte det! 🙂 håper at vi får tatt opp kontakten igjen når jeg er kommet på et bedre kjør i forhold til mat og trening! Takket være deg er jeg godt i gang 🙂
      Jeg holder fortsatt regelmessig øye med bloggen din – fortsatt kjempe inspirerende!
      Klem

    2. Siri C:
      Å, hei Siri! Savner rapporten din! 🙂 Hehe… Mister jo kontakten.
      Håper uken din blir super duper også. God klem 🙂

    3. Lena Ludvigsen:
      Ja, absolutt. Det er noe de fleste burde prioritere mer av.
      En dag vinner du han Lena. Din perfekte prins som plukker blomster til deg 🙂

    4. Når jeg har vært på avdeling har vi hatt mindfullnesstimer på planen noen dager – og jeg har funnet ut at det er veldig delt – man blir veldig godt kjent med seg selv i slike timer! (ja, veldig ut av komforsofa, selv om det er en veldig ”enkelt og trygg’ ting)
      Åh, hadde jeg bare hatt en kjæreste som PØ.. Å få en selvplukket bukett vårblomster varmer nok flere tusen ganger mer enn kjøpte roser <3 Håper du får en fin uke 🙂

    5. Fin blomsterbukett, fin mandag, fin kristine, fin mildret, fin middag = fin mandag =D

    6. Så herlige bilder! 🙂
      Mandag er jo en kjempefin dag, men det skal absolutt bli godt med en fridag igjen snart! Hehe.
      Ønsker deg en fin uke videre, Kristine! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg