VERDENS BESTE BROWNIE

Dere ønsket oppskrift på mine favoritt brownie.
Her kommer den :grin:
Nei, den er langt fra sunn. Legg vekk alle tanker om kalorier og sukkerfritt, denne kaken er til for å nytes. Har du lyst har du lov!


Verdens beste brownie for meg skal være seige, søte og med en god sjokoladesmak.
Mmmmm….jeg får vann i munnen bare av å tenke på de deilige kakestykkene.
Jeg kan love deg at du vil elske disse!

Verdens beste brownie

300 g smør
100 g mørk sjokolade
200 g melkesjokolade
4 egg
300 g sukker
1 ts vaniljepulver eller vaniljesukker
125 g mel
50 g kakaopulver
1/2 ts salt
Valgfritt: valnøtter

Ha smør i en kjele sammen med sjokolade og smelt. La blandingen avkjøles til romtemperatur.
Pisk eggedosis av egg og sukker. Vend så i sjokoladeblandingen.
Sikt i mel, kakaopulver, salt og vaniljepulver.
Om du ønsker, rører du inn valnøtter.
Ha røren i en form.
Stek på 180 grader i 25 minutter.
Avkjøl brownien i formen.
Nyt hver munnfull!


Jeg håper du lar deg friste. Prøv den og du vil bli hektet!
Hver gang jeg lager brownien blir jeg bombardert med spørsmål om oppskriften etterpå. Denne blir en favoritt hos alle, liten som stor. 
Det eneste negative er at kaken forsvinner på en, to tre.  
Lag dobbel oppskrift :grin: Du vil takke meg senere!

Kristine

14 kommentarer
    1. Jeg kunne ikke vært mer enig. Det er så viktig å glemme kalorier og restriksjoner. Når jeg virkelig nyter ett stykke brownie holder det mer enn nok med ett stykke, men når jeg lager sunne versjoner er det ikke alltid jeg blir like tilfredstilt. det er godt å lese at du sprer dette budskapet. Vi må ikke bli for opptatt av å skulle spise så sunt 100% av tiden.. Det er iallefall det jeg har erfart..

    2. Wow, denne er nesten prikk lik min fars farlig gode brownies! Eneste forskjellen er at du har brukt Freia Melkesjokolade. Når jeg ser på oppskriften, skjønner jeg jo hvorfor den blir god, det er jo ordentlig smør og ordentlig sukker. Den er jo DØMT til å bli digg ^^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg