LØRDAG OG SMERTER

Det er ikke mye å meddele i dag.
Munnen min gjør jæ*** vondt!
De siste nettene har jeg knapt sovet.
Jeg hadde aldri trodd at det skulle være så smertefullt å operere bort tenner! 
Selve operasjonsdagen var det helt ok. Torsdag var det nok så vondt, i går var det veldig vondt, men i dag toppet det kaken! Jeg er hoven rundt hele kjeven og ser ut som en ballong på høyre side av ansiktet.
Heldigvis har jeg fått smertestillende, blant annet tramadol, som hjelper.
Jeg tar aldri hodepinetabletter eller lignende. I familien har vi flere pillemisbrukere og jeg er derfor veldig skeptisk til slikt. Nå skal det ikke noe til før jeg får en effekt. Med de smertestillende jeg tar nå, føler meg groggy, slapp og utrolig sulten. Litt som en ut av deg sjæl opplevelse!
Jeg beklager om dagens innlegg har skrivefeil og er lite interessant. Hjerner fungerer ikke optimalt!


Nå har PØ tatt med brødrene mine på trening og jeg sitter her alene.
Hodet mitt har intenst lyst til å trene! Kroppen min derimot er sliten og slapp.
Komisk nok blir jeg sliten av å gå opp trappen!
Isteden har jeg funnet en god stilling i sofaen med oreo-is og sesong to av Orange is the new black. Om du ikke har oppdaget denne serien, kan jeg anbefale den på det sterkeste.
Det er ikke så ille det heller!


Mellom all is-spisingen laget jeg også pannekaker.
Sammen med kesam, jordbær og blåbær smakte det nydelig.


Pannekaker

1/2 boks kesam, 2 egg, 2 ss mel (jeg brukte 1 ss havremel og 1 ss kokosmel), 1/2 ts kanel og 1/2 ts sukrin.

Bland sammen alle ingrediensene og stek i en panne på middels varme.
Server med ønsket tilbehør.

Håper du er frisk og rask.
Nyt lørdagen :grin: 

Kristine

32 kommentarer
    1. Ja, man blir jo mer “sårbar” med lite søvn. Bra hevelsen har gått ned. Da er du i rute 😉 Takk det samme snille deg <3

    2. Erica:
      Hevelsen er litt mindre i dag, heldigvis. Føler at jeg har like vondt, men tror det føles slik grunnet lite søvn og at jeg egentlig har litt mindre vondt.
      Jeg fikk beskjed om at smertene ville avta etter 4 -5 dager. Krysser fingrende for at det er reelt og at det blir bra i morgen 😉

      Så godt at det begynner å bli bedre. Nå ble jeg glad på dine vegne 🙂 Du får ta godt vare på deg selv <3

    3. Hmm. Hvordan har du det i dag da? Smertene topper seg normalt 2 og 3 dag, men bør deretter avtas..Jeg trooor det begynner å bli bedre, men kjenner selfølgelig verk og stikk av og til. Skal tilbake onsdag for kontroll. Nei, man fungerer virkelig ikke etter en søvnløs natt. Håper du sov bedre i natt <3

    4. maren sørum:
      Jeg regner med at det går mye bedre fra og med i morgen. Det var det legen sa. Tusen takk.
      Så herlig å høre at oppskriftene blir brukt og godt likt. Da blir jeg glad!
      Ha en herlig søndag 🙂

    5. Erica:
      Jeg har fått tramadol (et opiat), sterke ibux og paracet. Tramadol er det eneste jeg føler faktisk hjelper mot smertene, men de forsvinner ikke. Da er det vanskelig å sove. Gleder meg så til å få en god natts søvn igjen. Blir jo helt ødelagt av å ikke sove!
      Godt å høre at dine fungerer ganske bra. Begynner det å bli bedre?
      Lykke til 🙂

    6. Tramadol ja. Da har du hatt en ganske heftig operasjon. Det er jo et opiat. Herlige greier 😉 God bedring 🙂

    7. Åå, føler med deg altså! Håper det roer seg snart! Jeg har fått dry socket, og er veldig glad jeg så og si aldri har tatt smertestillende i mitt liv, for da funker det heldigvis når man virkelig trenger det. Hvor mye/hvilket smertestillende tar du? Funker det ikke så bra siden du har søvnløse netter?:(

    8. jeg har operert ut alle 4 visdomstennene – i to omganger heldigvis. Jeg er så utrolig glad for at nå er det rett og slett ingen igjen 😉 god bedring!!

    9. Kjedelig! Men en god unnskyldning for å se på serier og spise is <3 Det fortjener du virkelig! Har ikke sett den serien, men må kanskje ta en titt. Klem

    10. kjære, jeg ønsker deg av hele mitt hjerte god bedring! Ta vare på deg selv! <3 De pannekakene så nydelige ut som alltids! I går så "rotet" jeg litt i noen av de gamle oppskriftene dine og fant dobbel vanilje kake! Den var super god 🙂 Ha en fin lørdag videre, så håper jeg smertene gir seg

    11. God bedring til deg, Kristine! Det så uansett veldig behagelig ut der du lå i sofaen! 🙂 god lørdag på tross av smertene. Klem

    12. jeg oppererte bort en visdomtann for et år siden. da grein jeg hver dag i en uke. jeg synes det var vondere enn fødsel! ha. veit hvordan du har det. god bedring =)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg