HELG OG FERIEPLANLEGGING

Så deilig det er med fredag!
Jeg er klar for helg :grin:
Etter å ha jobbet noen timer, tok jeg tidlig helg og laget meg en real fredagsmiddag.


Entrecote med stekte poteter urtedressing, grillet mais og tomat.
Det er lite som kan slå en god biff. Så godt!


Legg kjøttet ut i romtemperatur en timestid før det skal grilles eller stekes. Da blir det mørest.
Del poteter i to. Topp med salt, pepper og oregano. Stek på 200 grader i 35 minutter.
Grill tomatene og maiskolbene i tre -fire minttuer. Eventuelt stek de i ovnen sammen med poteten.
Grill entrecoten i to minutter på hver side. La kjøttet hvile et par minutter før du spiser.
Til dressingen blander du sammen rømme (eventuelt kesam), finhakket hvitløk, en dæsj dijon sennep, salt og sitronsaft.
Server og nyt.


Akkurat nå sitter jeg å planlegger ferien.
I år skal jeg på ferie med mamma. Det er mange år siden jeg sist ferierte med familien. Mammas sykdom gjør at jeg vil dele sommeren med henne og kose oss så mye som mulig sammen  Jeg ønsker at vår siste ferie skal bli fin og forsøker så godt jeg kan å finne et perfekt sted som alle i familien får glede av. For en vanskelig oppgave! Har dere noen forslag?

Etterpå blir det en tur på trening.
I dag er det underkroppen som skal kjøres gjennom.
Knebøy, markløft og utfall.
Elsk – hat! Det blir bra!

Ha en riktig god fredagskveld :grin:
Nyt helgen!

Kristine

24 kommentarer
    1. Lovelylillers sunne oppskrifte:
      Det er absolutt koselig å feriere med familien, men rart å tenke på at det er siste ferie som mamma er i livet <3

    2. Ane:
      Jeg tror det blir Hellas på oss. Her er det både litt man kan gjøre og muligheten for avslapping.
      Tusen hjertelig takk. Det er både trist og koselig å skulle ta ferie.
      God klem tilbake 🙂

    3. Anonym:
      Det er mange vakre steder i Norge, men jeg vil gjerne være sikret en god temperatur. Det er ikke alltid like lett her.

    4. Martine:
      Takk for gode tips. Jeg har vært i London, Paris og Roma, men ikke Milano. Jeg tror det blir Hellas på oss, slik at det er mulig å slappe av for min syke mor.
      Takk og god klem 🙂

    5. Yvonne:
      Det er dessverre ganske sikkert at det blir siste ferietur. Dermed skal den nytes maksimalt.
      Høres ut som om dere har hatt en herlig ferie. Det blir nok Hellas på oss tenker jeg. Det er viktig å kunne slappe av og kos seg sammen.
      Takk og god klem 🙂

    6. Jeg også fikk et lite søkk i magen når du skrev “siste”.. Håper fortsatt at det ikke blir det! Jeg og min andre halvdel kom akkurat tilbake fra Gdansk, og det var helt fantastisk. Passelig med folk, rimelige priser, mye fin natur , massasje, nydelig mat, badebyen Sopot er rett utenfor også. Ellers vil jeg anbefale Valencia på sensommeren eller kanskje Malaga/Barcelona? Cruise er jo også et alternativ for da kan man oppleve mange forsljellige steder (både hellas og spania og mange andre steder) og samtidig har man samme rom/seng og slipper “stresset” med å reise og pakke så mye. Samtidig kan man også i større grad velge hva man vil være med på. Der er også veldig kvalifisert helsepersonell på disse båtene dersom det skulle være noe. Håper uansett hva dere velger at det blir fantastisk! Stor klem!

    7. Jeg er veldig glad i storbyer selv og elsker Paris, Roma, Milano og London <3 Vet du har vært i London tidligere da 🙂 Roma er helt nydelig med masse å se på, men om sommeren blir det ekstremt varmt der. Kanskje Paris? Vakker by! Håper dere får det fint på ferie sammen uansett hvor dere reiser <3 Det fortjener dere! Stor klem fra Martine

    8. Frankrike. Evt. Norsk sommer. Et fyr i Nord-norge der du kjenner vinden, har midnattsolen, og gode stunder sammen i fantastisk natur.

    9. Barcelona er fint, men veeldig hektisk, varmt og folksomt på sommeren. For en som er syk vil jeg tro det kan bli slitsomt. Hellas har mange fine øyperler, Santorini er blant annet fantastisk. Der er det god blanding av naturmuligheter (gåturer i slakt terreng osv) sol og bad, kultur og nydelig mat.
      Det er vondt å høre deg si “siste ferie.” Jeg håper der blir den beste dere har hatt noensinne.
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg