ADJØ OG IS


I går sa jeg adjø til pusene.
Først kose vi selvfølgelig ekstra mye!
PØ skal være en uke borte på seiltur og jeg drar to uker til Hellas.
Seksten dager uten kosebamsene mine! De vil bli savnet.
Pusene er heldigvis i gode hender. Stor takk til Gro som passer på dem. Der vet jeg at de har det bra.
Likevel bekymrer jeg meg alltid. Jeg er hønemor! Da Mildred ikke kom inn torsdag kveld, de kommer alltid inn når vi roper på dem, hadde jeg ikke hjerte til å lukke døren og legge meg. Jeg satt oppe til rett over fem på morgenen da hun endelig tuslet inn. Jeg er veldig overbeskyttende!

I går prøvde jeg meg på trening.
Jeg kom meg til treningssenteret og hadde planer om å trene rygg. Allerede på første sett med nedtrekk, skjønte jeg at dette ikke ville gå.
Jeg har så vondt i magen at jeg sliter med å bevege meg. Når jeg da i tillegg trener og musklene kontraherer, gjør det jæ*** vondt. Jeg har aldri før hatt så vondt i magen!
Komisk nok hjelper det å spise og drikke. Jeg går nærmest å slurper på noe konstant.

I dag ser magen slik ut, høygravid.
Jeg prøvde meg på trening, men det går ikke.
Utrolig irriterende!

Jeg har prøvd mye forskjellig opp gjennom årene for å bedre magen min, alt fra foodmap til høydoser av glutamin. Ingenting har hatt noe påvirkning. Det eneste som jeg kjenner noe bedring ved er høydose av probotika. Det lindrer noe.

 


Når treningen ikke gikk, dro jeg hjem og laget is.
Deilig vaniljeis med nyplukkede norske bringebær.
Is og bær er en fantastisk kombinasjon i denne varmen.

Vaniljeis

3 dl melk, jeg brukte kokosmelk
1 ts vaniljepulver
2 egg
5 ss sukrin
300 g gresk yoghurt

Ha melk og vaniljepulver i en kjele. Varm opp til det ryker. Melken skal ikke koke
I mellomtiden pisker du eggedosis av egg og sukrin.
Vend forsiktig eggedosisen inn i den varme melken.
Avkjøl.
Rør inn yoghurten.
Ha ismassen i en ismaskin. Eventuelt kan du ha den i en bok i fryseren og røre om hver halve time.

Nå skal jeg pakke ferdig og komme meg avgårde.
Det er ferietid!
Jeg ønsker dere en herlig helg :grin:

Kristine

19 kommentarer
    1. Hei! Eg kjenner meg veldig att i det du skriv om magesmerter. Har du prøvd blodtypedietten før? Over ein periode på eitt og eit halvt år har eg gått til og frå den dietten, og i sommar har eg gjort det systematisk. Og det kjem klart fram: Når eg følg blodtypedietten så har eg ikkje magesmerter. Har difor no tatt ei avgjerd om å følgje den resten av livet, sidan det rett og slett er det som fungerar for meg. Berre eit tips 🙂

    2. Hei, føler med deg, min mage er akkurat sånn. Nesten hver dag. Har du noen tips til hva som hjelper? Ha en nyyydelig ferie, og kos deg masse.
      Kristine

    3. Au, det så rett og slett ikke behagelig ut.. Så fælt at du må plages sånn med magen. Det er ikke bare bare, det vet jeg jo selv. Går mye utover energi og humør. Men god bedring! Og ha en så fin helg videre som overhode mulig 🙂 Også håper jeg du får en helt herlig ferie! Fordi du fortjener det <3

    4. Mariann:
      Egg har jeg faktisk aldri prøvd meg uten. Det skal jeg jammen gjøre så fort ferien er over. Takk for tipset.
      Ha en god helg du 🙂

    5. Gro:
      Å, hei hei Gro 🙂 Så herlig å høre. Mildred har virkelig falt for deg. Du har jo vært bestevennen hennes hver gang de er på besøk. Jeg vet at de har det veldig bra hos deg begge to. Tusen takk for at du passer 🙂
      Håper dere får en fin uke sammen 🙂

    6. Msis:
      Jeg har jo hatt påbegynnende magesår og lurer rett og slett på om det er det som er kommet tilbake. Takk Malin.
      God helg 🙂

    7. Off :-/ Har en venninne som også sliter veldig med magen, men for henne har foodmap funket ganske bra heldigvis. Håper du snart finner ut av det, vet det har vært en lang battle for deg kjære 🙁
      Bringebær og is slår aldri feil 😀 ser superdigg ut!
      God bedring!

    8. Hei Kristine! 🙂 Mildred ligger nå på fanget mitt og maler mens jeg sitter på PCen. Hun kommer hele tiden for å ligge på fanget og slenger seg ned på gulvet og vil koses med hver gang hun ser meg. Spera liker seg best i kjelleren, så hun ser jeg ikke så ofte. Jeg tror det blir litt for varmt for henne i de andre etasjene. Begge to har det hvertfall bare bra, og jeg er veldig glad for at jeg får lov til å passe dem! 🙂 de er veldig koselige å ha på besøk. Jeg kan være flink til å gi oppdateringer på hvordan de har det, så slipper du å bekymre deg! Håper du får en fin ferie, god tur! 🙂

    9. Huffameg jeg skjønner hvordan du har det :/ Sliter en del med magen selv, og om jeg ikke holder meg unna alt av melk, egg og nøtter så blir jeg seende slik ut som deg på bildet her. Håper virkelig at du blir bedre i magen fort, det er ikke noe gøyt å ha det slik 🙂 Ha en nydelig tur på ferie, den har du jammen fortjent 😀

    10. Dæven du har vært uheldig i det siste. Lavt blodtrykk, skader, en mamma som dør, og så videre. Håper det går din vei snart 🙂

    11. Isen ser fantastisk god ut.:-) Spesielt i denne hetebølgen. Masse god bedring med magen! Ønsker deg en kjempe koselig ferie!:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg