BLÅBÆRSCONES

I går fikk jeg plutselig telefon fra en venninne som lurte på om hun kunne komme på besøk.
I all panikk slank jeg sammen disse blåbærsconsene.
Scones er ikke bare utrolig godt. Det er også kjempe enkelt å lage :grin:
Fra jeg startet å lage dem til de var ferdig stekt tok det knappe 20 minutter!

Jeg sier ikke at man må servere noe hver gang man før besøk. Men dette er mitt lille trisk. Jeg hadde nemlig verken ryddet eller vasket de siste dagene. Dermed så ikke huset mitt ut. Noe jeg pleier å gjøre ved slike anledninger, er å servere noe godt å bite i. Ta fokuset vekk fra rotet og over på noe godt!
Uansett. Blåbærsconesene falt i smak. Håper det gjør det hos deg også.
Her er oppskriften.

Blåbærscones

2 dl bokhvetemel*
1 dl havremel*
1 dl pofiber*
3 ss solsikkekjerner, kan sløyfes
1 dl sukrin
1 ts salt
1/2 ts vaniljepulver
2 dl melk
1 egg
En god dose blåbær, ca 200 g

Bland sammen tørrvarene.
Tilsett melk og egg.
Rør så forsiktig inn blåbær.
Stek på 200 grader i 12 -15 minutter.

*Du kan bytte ut meltypene til de du har. Bokhvetemel, hvetemel, speltmel, glutenmel, havremel og fiberfin er alle tørrvarer jeg vil tro fungerer utmerket.


Håper det smaker.
Ha en herlig søndag :grin:

Kristine

21 kommentarer
    1. Det er kjekt med gutter som kan hjelpe til med ryddingen, men det er ikke alltid de er like gira på å hjelpe mammaen sin:p

    2. Veronika:
      Hei du. Tusen takk for kjempe koselige ord 🙂
      En proteinshake og en banan er supert. Eventuelt lage en smoothie på kvelden med proteinpulver, litt kokosolje eller nøtter og frukt og bær, som du oppbevarer i kjøleskapet og tar med deg på farten på morgenen.

      Du er dyktig som kommer deg opp så tidlig!:)

    3. Mari:
      Haha… Det var smart gjort. Skulle gjort det samme selv. Synd jeg ikke hadde noen gutter som kunne rydde for meg!

    4. Vigdis:
      Sukrinmelis som jeg har blandet med litt vann og most to blåbær i. Håpet det skulle bli blått, men ble rosa. Hehe.

    5. Hei Kristine!
      De så veldig gode ut 🙂
      Må si jeg blir veldig inspirert av bloggen din! Jeg har endelig laget plass i timeplanen til styrketrening igjen. Jeg vil gjerne stille deg et spm og håper du har mulighet til å svare 🙂 Jeg er nødt til å stå opp 4.30 for å rekke å trene og har da minimalt med tid til å få i meg næring før trening, men funker dårlig på tom mage. Hva ville du anbefalt å spise? Har tenkt at en proteinshake og en banan kanskje kunne være fornuftig, men jeg har ikke nok kunnskaper til å vite hva som er best. Jeg får selvfølgelig i meg en ordentlig frokost etter trening 🙂

    6. De så skikkelig gode ut. jeg fikk også besøk i helgen, som riktignok var planlagt, men som plutselig spurte om kunne komme halvannen time tidligere enn avtalt. Jeg hadde heller ikke fått ryddet og vasket til helgen. Satte gutta mine i sving til å hjelpe meg litt med ryddingen, og moppet over et par av gulvene og advarte venninna mi om rotet:p Serverte ho så en nydelig frokost 😀

    7. det står at du kan bytte ut en vare med en annen monika. så det kan du nok 🙂

    8. Dette så nydelig ut! 😀 forresten, kan jeg bytte pofiber med noe annet, f.eks. fiberfin eller fiberhusk :)?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg