DEILIGE PLOMMER


Jeg har vært så heldig å få en stor bøtte med plommer av svigers.
Nærmere 10 kilo!
De norske plommene smaker utrolig godt.
Jeg har gått rundt å knasket på de siden. Det er nesten vanskelig å stoppe!

Jeg klarer ikke spise opp alle plommene før de råtner. Dermed må jeg lage noe med en del av dem.
I dag ble det en deilig plommekompott.
Kjempe godt og veldig enkelt å lage.
Lag gjerne en stor porsjon og oppbevar i kjøleskapet eller frys ned.
En sunn og smakfull hverdagsdessert.  



Plommekompott

1 kg plommer
1 dl vann
50 g sukrin+
1 kanelstang, kan sløyfes
1 ss maizena + 0,2 dl vann

Del plommene i to og ta ut stenen.
Ha de i en kjele sammen med sukrin, vann og kanelstang.
Kok i 10 minutter.
Rør maizena ut i vann og hell over i plommekompotten.
Kok i ytterligere 2 minutter. 
Avkjøl og server.


Server plommekompotten lun eller kald.
Gjerne sammen med en klatt krem eller kesam.
Personlig synes jeg plommekompotten er best alene. Da kommer den deilige plommesmaken best frem.


Det er forresten – 20 % på alle sports-bher hos GetInspired i dag, her.
Deres stay in place bh er min absolutte favoritt.
Jeg har den på meg her om du vil se bilder. Denne bhen fikk jeg sponset, men den er så godt at jeg kjøpte meg en til i dag!

Håper du får en herlig tirsdag :grin:

Kristine ♥ 

12 kommentarer

Siste innlegg