PANNEKAKER & EPLESYLTETØY





Til lunsj i dag ble det deilige, proteinrike pannekaker med hjemmelaget eplesyltetøy.
Det er høytid for norske, smakfulle epler. Jeg hyller tiden med å spise flere epler om dagen!
Nå begynner noen av eplene og bli overmodne. Det er en fin anledning til å lage et godt eplesyltetøy.

Disse pannekakene er saftige, proteinrike og metter godt.
Jeg serverte mine med eplesyltetøy og en klatt gresk yoghurt.
Annet godt tilbehør kan være nøtter, kesam, syltetøy i alle varianter, bananskiver, friske bær, brunost eller annet godt.

Pannekaker

2 egg
20 g vaniljeprotein, eventuelt mer mel
30 g bokhvetemel, eventuelt en annen meltype
3 ss gresk yoghurt, eller kesam
1 ss kokosmel, kan sløyfes
1 dl væske, vann eller melk
1 ss sukrin
1 ts kanel

Bland sammen alle ingrediensene.
La røren svelle et par minutter før du steker pannekaker i en panne på middels varme i cirka 90 sekunder på hver side.

Eplesyltetøy

1 kg epler
2 ss vann
2 ss sukrin

Del eplene i to. Ta ut kjernen og del dem i biter.
Ha bitene i en kjele sammen med vann og sukrin.
Kok i 15 -20 minutter til eplene har falt godt sammen.
Avkjøl før du serverer.
Lag gjerne en stor porsjon eplesyltetøy. Syltetøyet holder seg en ukes tid i kjøleskapet og kan også fryses ned til en senere anledning.



Utrolig godt!
Kanskje pannekaker med eplesyltetøy kan bli en god frokost hjemme hos deg denne helgen?

I kveld blir det hjemmelaet pizza eller sushi og kjærestekveld.
Jeg har stått på kjøkkenet i seks timer i dag, så PØ skal stå for middagen. I helgen har jeg tatt på meg et stort prosjekt som gjør at jeg kommer til å stå over bakebollene i godt over tjue timer. Gleder meg til å se resultatet!

Jeg ønsker deg en herlig fredagskveld og en riktig god helg :grin:

Kristine 

8 kommentarer
    1. God helg Kristine, sender dere mange gode tanker i den tøffe tiden <3 Ta vare på hverandre 🙂

    2. Det så utrolig godt ut! Får vi også se resultatet av oppdraget ditt, Kristine? 😀 God helg til deg, og nyt kjærestekvelden <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg