BRYLLUPSKAKEN

Hei dere!
Håper helgen har vært bra så langt :grin:
Som dere vet har mesteparten av helgen min handlet om baking. Jeg har laget min første bryllupskake!
Flere har spurt hvordan resultatet ble. Her kan dere se:



Kaken har sine feil og mangler utvendig. Jeg har aldri jobbet med fondant eller spiselig maling og slet med disse materialene. Kjøreturen gjorde også sitt med kakene som ble noe skjeve.
Smaken derimot, har jeg ikke noe å si på. Den ble utrolig god. Alle tre etasjene bestod av tre forskjellige kaker. Lag nummer en bestod av et sukkerbrød med hasselnøttmarengs, sjokolademousse og bringebærmousse. Lag nummer to var en nok så original bløtkake med vaniljekrem, hjemmelaget jordbærsyltetøy og pisket kremfløte. Lag nummer tre var en saftig mørk sjokoladekake med sjokolademousse og sjokoladekrem.

Alt i alt må jeg si meg fornøyd med tanke på at dette er første gang jeg har laget noe slikt.
Neste gang vet jeg hva jeg skal gjøre annerledes når det kommer til å montere og dekorere. Her har jeg forbedringspotensial.
Kakene smakte fantastisk, noe som er det viktigste i mine øyne, og jeg fikk masse smak skryt.
Jeg må også si at det var kjempe koselig å lage en bryllupskake til noen jeg er glad i. Det ligger masse kjærlighet i en slik kake.
En moro bakeopplevelse!


Nå står PØ på kjøkkenet og lager middag. Det skal bli godt å få i seg ordentlig mat etter en dag med alt for mye kake!
Nyt siste rest av helgen.
I morgen venter en ny og herlig uke :grin:

Kristine

18 kommentarer

Siste innlegg