02.09

Til min store glede har vi hatt god temperatur de siste dagene.
Jeg er ikke klar for høst og vinter! Jeg er sommermenneske og skulle gjerne gått i hi i vinterhalvåret. 
I dag har jeg kost meg med en av de siste sommerdagene.  


Jeg hadde et møte i Oslo tidligere i dag.
Etterpå satte jeg meg ned på en cafe med en venninne og tok en chai te.
Sommerens siste solstråler traff meg. Så utrolig deilig!
Jeg håper inderlig at vi får beholde dette været en uke eller to til.

Jeg er litt lat for tiden. Eller, jeg er veldig sliten. Jeg har ekstremt lite energi! Det fører til at jeg bruker så lite tid som mulig på kjøkkenet. Det går mye i enkle løsninger eller ferdigmat.
Pø laget nydelig middag til meg. Han skjemmer meg bort og passer godt på meg.
Kyllingfilet med kikertsalat stod på menyen. Den beste middagen på lenge! 
Sunt, godt og nok så enkelt.


Legg kyllingfilet i en ovnsform. Topp med salt, pepper og timian. Stek på 200 grader i 15 -20 minutter.
I mellomtiden lager du salaten.
Skjær brokkoli i buketter og kok i 2 -3 minutter.  Avkjøl.
Skjær så reddik i skiver, tomat i biter, løk i firkanter og soltørket tomat i skiver. Bland grønnsakene med avrent linser og kikerter. Lag en dressing av oliven olje, sitronsaft, pepper og havsalt, og hell over den over salaten.
Server.

Håper du har hatt en god start på uken.
Ha en god tirsdag :grin:

Kristine ♥ 

18 kommentarer
    1. Anonym:
      Hva lurer du på? Jeg tok pt utdanning gjennom Axelsons og det er noe jeg kan anbefale videre. Jeg er ikke ferdig med min bachelor i ernæring og har en pause der. Da startet jeg mitt eget firma. Det er egentlig ikke noe jeg vil anbefale. Hadde jeg vist hvor mye jobb det er, tror jeg ikke at jeg hadde gjort det. For å få klienter må du også være veldig “på” og være flink til å reklamere for deg selv. Veldig mange sliter med dette og føler seg selvgode når de gjør slikt, inkludert meg. Da kan det være vanskelig å få klienter.

      Alt i alt handler det om å gjøre noe man synes er gøy og trives med. Det har jeg absolutt finnet. Følg hjertet ditt 🙂

    2. Ingrid:
      Høsten er i grunn en fin årstid også. Mange fine farger. Men jeg liker ikke temperaturen. Jeg skulle gjerne hatt sommer hele året 😉
      Ha en god onsdag Ingrid 🙂

    3. Hei! Fin og inspirerende blogg, du har herved en ny leser!
      Synes du har så fin tskjorte på bildet, hvor er den kjøpt?

    4. Så pen du er med sminke 🙂
      Ikke at du ikke er pen til vanlig, altså – det er du absolutt!

    5. Du er nå en solstråle i deg selv, Kristine 🙂 Håper finværet vedvarer, man må bare få fullt ut før høstruskeværet setter inn! Utrolig herlig å bli kokkelert til når entusiasmen på kjøkkenet ikke er på topp 🙂 Det så aldeles nydelig ut. Håper du får en fin tirsdagskveld 🙂

    6. Hei! Kunne du tenke deg å fortelle litt om utdanningen du har tattbig veien derifra til det du jobber med nå? Jeg vurderer å omskolere meg (er utdannet lærer) til noe innenfor ernæring. Håper du har det fint:-)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg