SUNN FROKOST KRYDDERKAKE

Riktig god morgen folkens! 
Jeg startet uken på best mulig måte – med en sunn frokost krydderkake.
Ja, i dag spiste jeg krydderkake til frokost! Når kaken inneholder godt med proteiner og fiber, kan den absolutt spises som frokost. Eller lunsj, kvelds eller dessert. Denne sunne krydderkaken passer når som helst!




Kaken ble kjempe god. En saftig og lett krydret kake med en deilig og kremet glasur. Jeg har allerede spist halvparten! Resten forsvinner nok i løpet av dagen. 

Krydderkake

3 egg
4 ss sukringold
50 g vaniljeprotein
40 g speltmel, eventuelt havremel eller hvetemel
20 g fiberfin, evenetuelt mer mel
1 ss fiberhusk
1 ss kanel
1 ss kardemomme
1 ts nellik
1 ts bakepulver
2 dl melk, eventuelt vann

Pisk egg og sukringold godt.
Ha i resten av ingrediensene.
Fordel røren i form. Her var det brukt en brødform med lengde på 18 centimeter.
Stek på 175 grader i 25 minutter.
Avkjøl før glasuren påføres.

Glasur

1 boks philadephia
3 ss kesam
3 ss sukrinmelis

Bland sammen ingrediensene og ha over kaken.


Mmmm…. Den ble så saftig og god.
Håper det smaker :grin:

Kristine

23 kommentarer
    1. Elisabeth:
      Om den ikke blir ordentlig stekt, ville jeg prøvd å steke seg litt lenger 🙂 Det er ikke noe problem i min ovn. Kanskje det er fordi jeg bruker en annen type form. Merkelig!

    2. Heisann! 😀 Vil først og fremst si at du har en flott blogg! 🙂 Men nå har jeg prøvd å bake denne krydderkaken to ganger og den blir bare ikke stekt i midten 🙁 følger oppskriften til punkt og prikke og har den oppi en aluminiumsform som er ca 20cm.Hva tror du kan være grunnen til dette? 🙂

    3. Hei, og takk for svar! 🙂 har hatt et anstrengende forhold, men ting er så godt som bra nå, så har blitt både is, pizza og pannekaker her nede flere ganger, er bare at når det kommer opp i litt større mengder over en kortere periode at jeg plutselig føler det bikker over til at jeg burde tenke meg om.. Men vet jo jeg skal opp i vekt, så sånn sett er det jo bare ekstra hjelp på veien dit 🙂

    4. Anonym:
      Hei du, kjære deg. Først og fremst, takk for koselig ord 🙂
      Så til spørsmålet. Så bra at du har innsett at det ikke er sunt med den kroppen og fettprosenten du har nå. Får du noen form for hjelp? Det høres ut som om du har et ganske så anstrengt forhold til mat og kalorier, og jeg vil anbefale deg å søke hjelp for dette. Feks en dyktig psykolog.
      Når det kommer til is og fet mat, så kan du absolutt unne deg det 🙂 Jeg forsøker ikke å gå opp i vekt, men unner meg det uansett. Det er ferie og sommer, og da skal man kose seg. Lykke til og ta vare på kroppen din <3

    5. Hei, Kristine!! 🙂 Må bare si at bloggen din er utrolig inspirerende! Er for tiden på vei opp i vekt, har synlige blodårer på mage, lår, bryst og armer og en så lav fettprosent er jo ikke direkte sunn for oss jenter? Er for tiden på sydenferie og dette er jo egentlig en gylden mulighet til å gå opp i vekt, likevel går jeg rundt og tenker at jeg ikke kan spise så mye av verken det ene eller andre fordi jeg hele tiden ser artikler som «hvordan unngå feriefella» og «slik unngår du feriekiloene» rundt meg.. Trener hver dag her nede og går mye, så har du noen tips? Burde jeg unne meg is, kaloritettere mat osv, eller er det greit å ha alle disse artiklene i bakhodet?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg