CARDIO-BUNNY

I dag dro jammen PØ med ut på bakkeintervaller.
Han er min cardio-bunny!

Jeg har vært så sliten i det siste. Jeg er til og med diagnostisert utbrent, grunnet alt som skjer i livet mitt akkurat nå. Jeg sliter med å takle alt som foregår og det psykiske stresset jeg står i.
Likevel er det viktig å bevege seg. En rekke studier viser at regelmessig trening kan hjelpe på slike tilstander. 
Jeg er i grunn en veldig treningsglad sjel, det vet dere jo. Det har kun vært nå som alt føles veldig tungt, at treningen nærmest har vært et rent helvete.
Nå skal jeg forsøke å leve etter mottoet ‘litt er bedre enn ingenting’. Kanskje hjelper det på energinivåene om jeg får inn noe mer aktivitet?
 

PØ fikk denne flotte t-skjorten av meg for et årstid tilbake.
Han er nemlig ikke så glad i kondisjonstrening uansett hvilken form det er. 
En sjelden gang, når jeg har fått han med på en tur eller lignende, tar han denne på.
I dag var det han som tok t-skjorten på og fikk meg med ut :grin: Jeg er imponert!

Bakkeintervallene så slik ut:
– 5 minutter oppvarming, gåing  
– 5 stykk intervaller av å løpe opp en bakke, cirka 25 sekunder, deretter gå ned og gjenta
– 4 -5 minutter nedtrapping, gåing

Vi begynte med kun 5 intervaller.
Neste økt blir det 6 intervaller, så blir det 7, 8, osv, slik at det blir en stigningskurve.


Til middag ble det enkelt og godt.
Kyllinglår med squash toppet med pesto og ost, samt tomat og spinat.
Her er det ikke stort annet enn å gjøre forberedelsene. Resten av jobben er gjort i stekeovnen.

Legg kyllinglåret på et stekbrett. Ha over ønsket krydder. Jeg brukte salt, pepper og timian.
Stek på 220 grader i 25 minutter.
Når det er 10 minutter igjen av steketiden, legger du squash i skiver som på stekbrettet. Smør på pesto og revet ost. Stek sammen med kyllingen de siste 10 minuttene.
Server.

Ha en fortsatt god onsdag.
Hurra for lillelørdag :grin:

Kristine

7 kommentarer
    1. Hadde jeg vært med deg hadde jeg gitt deg en stor klem. Kan ikke forestille å gå igjennom det du går igjennom og å miste mammen min. Stå på <3

    2. Det er flott å bevege seg om man er utbrent og har legens velsignelse, men det er lurt å holde seg unna veldig langvarig eller intens aktivitet. Når det er sagt er det jo ulike grunner til at folk blir utbrent og dermed vil man tåle aktivitet bedre eller dårligere alt etter som hva det kommer av. Så stilig t-shirt da ;D Koselig å trene sammen, Ha en fin dag videre og god bedring :*

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg