FANTASTISK HELG

Dette har rett og slett vært en fantastisk helg.
Jeg har kost meg til det fulle!
Vi fikk mamma hjem fra Austjord Hospits på fredag og har hatt henne hjemme i hennes eget hus frem til i dag. Huset er blitt mer tilrettelagt for en rullestolbruker med en sykeseng i stuen.
Hun må ha hjelp til alt. Mates, hjelpes med å holde glasset oppe slik at hun får brukt sugerør til å drikke, hjelpes i seng, trilles i rullestol, osv.
Dette er trolig siste gang hun var innenfor husets fire vegger. Det er vondt å tenke på.
Selv om hun har sovet mye og det har vært slitsomt, har det absolutt gitt mye glede og kjærlighet.
Jeg har fått sagt ‘jeg er glad i deg’ et tjuetalls ganger og har gitt henne enda flere klemmer.


Nå er jeg akkurat kommet hjem til mitt eget hus.
Jeg kjenner at jeg er ganske sliten etter helgen.
Resten av kvelden blir det kjærestekos i sofaen med PØ’s hjemmelagde pizza og filmen Maleficent på TV.
Nyt siste rest av helgen.
I morgen venter en ny og super duper uke!

Kristine

15 kommentarer
    1. Jeg fortsetter å la meg imponere over deg Kristine! tenker stadig på deg og dine og det dere står oppi og fremfor.
      Mange gode tanker!

    2. Du er så god som menneske! Du er så sterk og mor din må være så stolt av deg! Jeg sender mange varme tanker til deg og din familie, ønsker dere en så god tid som mulig fremover, selvom det er en smertefull tid også.
      Jeg synes du er veldig modig og sterk som skriver så åpent om et så vondt og vanskelig tema. Du er et forbilde for mange, hvertfall er du det for meg.
      Sender deg en god klem

    3. Du er et fantastisk menneske, Kristine! Styrken din er helt utrolig, og du er beundringsverdig. Jeg håper det blir gode dager for deg og moren din fremover. Dyrk de gode minnene og vær sterke sammen. Tenker på deg, og ønsker alt godt for kommende uke!
      Lyser forresten opp av smilet ditt innvendig, positiviteten din er smittende! 🙂

    4. Er så imoonert over deg hvordan du holder ut i denne vanskelig tiden, umulig å forestille seg hvor tøft det må være. Det du skrev minte meg om diktet LovelyLiller la ut for litt siden;
      GI MEG EN BLOMST MENS JEG LEVER.
      Gi meg en blomst, mens jeg lever
      og øyet kan frydes derved.
      Mitt øye ser ikke de blomster,
      du legger på kisten ned.
      Gi meg et smil, mens jeg lever,
      kom mot meg forstående mild.
      Når først man har lagt meg i graven,
      så trenger jeg ikke ditt smil.
      Elsk meg, imens jeg lever,
      og hjertet om kjærlighet ber.
      Har døden først lukket mitt øye,
      behøves det ikke mer.
      Gråt ikke over min kiste,
      de tårer ei bringer meg fred.
      Du måtte langt hellere spart meg
      de tårer jeg gråt når jeg led.
      Så stakket er livet her nede,
      å, hvorfor forstår vi dog ei
      at sol og at smil skal vi sprede
      et vell på hverandres vei.

    5. Kjære Kristine. Det er så vondt å lese om hva du står ovenfor nå. Så fint at du tar deg god tid til moren din, det vil du ikke angre på. Døden er vond! Du er sterk! Mange gode tanker fra Lisa

    6. Sender mange varme tanker, du er et veldig godt forbilde. Nyt det siste av helgen til det fulle <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg