AURE

For å hedre min avdøde mor, har jeg besluttet å endre etternavn. Altså å ta hennes etternavn.
Mammas pappa, min morfar, har kun et barn; min mamma. 
Da jeg ble født fikk jeg pappas etternavn; Økern, noe også mine brødre har fått.

Nå som mamma er borte, er det ikke bare et fantastisk menneske som går bort, men navnet Aure dør også ut i vår familie.
Derfor har jeg endret mitt etternavn til Aure, slik at jeg kan bære Aure navnet videre.

Jeg håper at jeg på denne måten kan hedre min kjære mamma.
Jeg skal forsøke så godt jeg kan å gå i hennes fotspor overfylt av kjærlighet. Om jeg blir halvparten så fantastisk som henne – hun er, og forblir, en real stjerne, sier jeg meg fornøyd.

Fra nå av er jeg altså ikke lenger Kristine Økern, men Kristine Aure.


Ellers har jeg veldig lite spennende å komme med. Jeg er fortsatt syk!
Det er tidlig at kroppen og immunforsvaret ikke er i form til å kjempe. Etter alt som har skjedd den siste måneden er jeg sliten både fysisk og psykisk.


Jeg prøvde Kims fullkorns crisp med utrer og creme fraiche i dag.
Det skal være en litt sunnere variant av potetgull som består av seksti prosent fullkorn og inneholder tredve prosent mindre fett.
Chipsen var god, men vanlig potetgull er fortsatt hakket bedre.
Fullkornsvarianten er heller ikke spesielt sunn. Kaloriinnholdet er omtrent det samme og fullkornsvarianten inneholder faktisk mer sukker enn vanlig potetgull!
Jeg kommer nok til å foretrekke originalen de gangene jeg skal ha potetgull.

Ønsker deg en fortsatt god uke og en riktig flott tirsdag :grin:

Kristine

21 kommentarer
    1. No fekk eg klump i halsen og tårer i augene. For en utruleg fin ting å gjere!! Du har et godt hjerte Kristine <3

    2. Kari:
      Tusen hjertelig takk Kari. Det var mange flotte ord og godt å lese din historie, samtidig som det er vondt å høre hvordan du hadde det.
      Det er ikke lett å miste noen man er glad i, men når jeg hører om andres erfaring, hjelper det. Det at det BLIR bedre en dag og høre at andre faktisk har opplevd det, gir meg håp.
      Tusen takk og god klem <3

    3. Kjære utrolige deg, så utrolig fint at du har tatt navnet til mammaen din. Veldig fin måte å hedre henne på som du sier <3. Kondolerer med moren din. Har ikke fått sagt det tidligere. Kan ikke forestille meg hvordan du har det nå og hva du har gått igjennom, har bare blitt så lei meg når jeg har lest bloggen din. Lykke til 🙂

    4. Du skriver saa fint, faar frysninger av nesten alle innleggene dine du har skrevet om moren din! Syns ogsaa det var en fin ting og gjøre og ta mammaen din sitt etternavn <3

    5. Nydelig bilde av dere! Du er en utrolig vakker jente, både på innsiden og utsiden.

    6. Kjære Kristine!
      For 5 år siden mistet jeg faren min av kreft. Vi gikk igjennom 1 år
      med sykdom, et år som var preget av oppturer og nedturer. Jeg bor på andre siden
      av landet ifht til familien, noe som gjorde denne tiden ekstra vond. Jeg tok tidlig
      på meg rollen som “hun som tenker positivt, så lenge det er liv er det håp, vi gir
      aldri opp håpet” osv. Det var viktig for meg der og da, både for min egen del og
      for å holde livsgnisten oppe hos resten av familien. I nesten et år gikk jeg med verdens
      største klump i magen, full av bekrymringer og sorg. (selv om jeg ikke ville innrømme det og snakke så mye om hvordan
      jeg hadde det). Pappaen min døde rett etter jul. Jeg som alltid har vært “pappajente” var plutselig
      uten pappa. Tiden etterpå var tøff, men vi kom oss igjennom det. Jeg var kjempebekymret
      for hvordan det skulle gå med mamma når vi “ungene” etterhvert måtte reise hjem til
      våre liv. Og denne vonde,vonde følelsen av sorg. En venninne av meg (som også har mistet
      faren sin) sa til meg: “jeg vet du ikke tror det nå, men jeg lover deg; det BLIR bedre.”
      Hun hadde rett. Det blir bedre. Sorgen vil alltid være der, men det blir bedre.
      Man må bare lære seg å leve med sorgen. Det tar tid, men det må det bare. Jeg hanglet og
      var småsyk (ble også sykemeldt en liten periode) i minst 1 år etterpå. Savnet vil alltid
      være der, vi må bare akseptere det og lære oss å takle det.
      Tusen takk for at du er åpen om dette, vi er dessverre mange som er i samme båt. Jeg
      er sikker på at du hjelper mange med dette.
      Ta vare på minnene, de forsvinner aldri 🙂
      Og ikke minst, ta vare på deg selv.
      Klem fra Kari

    7. Nydelig!! Ønsker deg virkelig alt godt, Kristine Aure! Jeg er helt sikker på at moren din var veldig veldig stolt av å ha deg som datter. Tror også at du hjelper mange andre der ute ved 0 være så åpen om følelsene dine og det du går gjennom. Mange store varme klemmer fra meg!

    8. Du er så god Kristine.<3 Så veldig koselig bilde av deg og moren din. Og så fint navn. Ønsker deg fortsatt god bedring.<3 Sender deg gode tanker og en god klem.<3

    9. Å, for en utrolig betydningsfull ting å gjøre for egen del og for å hedre moren din 🙂 Det var et fint etternavn! Og et så koselig mor- og datterbilde som lyser av godhet av dere begge 🙂 Satser på at du snart finner formen igjen! Ta tiden til hjelp, og plei deg selv <3 Ha en fin uke, Kristine 🙂 Klem til deg!

    10. For en utrolig fin ting å gjøre, Kristine. Og så skjønt bilde av dere to! Sender deg en god klem, håper du er på bedringens vei snart <3 (må le litt av chipsen, alt som er fullkorn er jo kjempesunt, ikke sant?)

    11. Så fint etternavn! Og ikke minst en fin tanke å gjøre dette, Kristine 🙂 Ønsker deg en fin kveld videre, jeg tenker på deg <3 KLEM

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg