FITNESSGURU PANNEKAKER


I dag kom det en boks med One Pancake fra FintessGuru.
Som den utålmodige sjelen jeg er, måtte jeg selvfølgelig prøve den med en gang. 
Jeg er i grunn litt skeptisk til slike ferdigprodukter, da jeg ofte synes de inneholder mye rart. Pannekaker er dessuten veldig enkelt å lage hjemme. Da jeg aldri har testet ferdig pannekakepulver tidligere, jeg har alltid laget det fra bunn av, bestemte jeg meg for å prøve disse.


Pannekakenerøren ble nok så tynn når jeg brukte oppskriften som stod på boksen.
Den sier en scoop pulver til en desiliter vann. Jeg brukte derfor mer pulver.
Til disse pannekakene brukte jeg to scoop pannekakepulver og en og en halv desiliter vann, altså halvannen gang mengden pannekakepulver som det som står på boksen. 

Etter steking, jeg steker i kokosolje, var pannekakene saftige og gode.  
Neste gang kommer jeg nok til å tilsette en liten dæsj kanel og kardemomme for en ekstra piff.
Jeg tror også at pannekaker laget fra bunn, kommer til å være det jeg lager mest av. Denne ferdige pannekakemiksen tar jeg i bruk på svært hektiske dager eller når jeg er lat.
Hjemmelaget er alltid best :grin:


Pannekakene ble servert med hjemmelaget jordbærsyltetøy.

Syltetøyet laget jeg av en pose frosne jordbær (400 g) som jeg kokte opp i en kjele.
Du kan også bruke mikrobølgeovnen om du ønsker det.
Når bærene er godt tint, tilsett en spiseskje sukrin og en spiseskje maizena som er rørt ut i en kvart desiliter kaldt vann.
Kok opp, så er syltetøyet klart! 

Kristine

12 kommentarer

Siste innlegg