PEPPERKAKEMUFFINS


Da er jeg kommet meg trygt hjem til eget hus.
Selv om julen har gått over alle forventninger og jeg har kost meg masse, skal jeg innrømme at det var veldig godt å komme hjem til meg selv. Nå har jeg slengt meg på sofaen med en kopp proteinkaffe, pepperkakemuffins og en god bok. Resten av kvelden skal jeg bare slappe av og hente inn energien.


Rett etter at jeg kom hjem, tok jeg en liten bakerunde.
Trening har de siste årene vært min måte å koble ut på, men ettersom kroppen dessverre ikke takler trening nå og jeg har treningsforbud, er baking en fin substitutt. Dermed ble pepperkakemuffins til tanketerapi.
Disse ble veldig gode og saftige :grin:
Innimellom alt julegodtet og sukkeret er det veldig deilig med noe sunt og søtt også!

Pepperkakemuffins
10 stk

Muffins
1 egg
2 eggehviter
4 ss sukrin+
200 kokoskrem eller kesam
6 dråper stevia vanilje, kan sløyfes
30 g quiona mel eller annet mel som speltmel eller bokhvetemel
10 g kokosmel
20 g bakeprotein
1 ts bakepulver
1 ts kardemomme
1 ts kanel
1/2 ts ingefær
1/4 ts nellik

Glasur
200 g philadelphia
2 ss sukrinmelis
1 ss sukrin+

Start med muffinsene.
Visp sammen egg, sukrin, stevia dråper og kokoskrem til en luftig masse.
Rør så ned resten av ingrediensene.
Fordel i 10 muffinsformer.
Stek på 180 grader i 15 minutter.
Avkjøl.

Lag galsuren ved å mikse sammen ingrediensene lett.
Fordel over de avkjølte muffinsene.
Topp gjerne med en pepperkake.
Nyt!

Kristine

14 kommentarer

Siste innlegg