NÅ MÅLENE DINE

Vi er kommet godt i gang med årets første måned.
I morgen vil treningssentrene bli fylt opp med mennesker med nye mål og nytt mot.
Her får du noen råd til hvordan du kan sette deg gode mål, og det viktigste; hvordan du kan nå målene.

Sett deg klare og realistiske mål
En klar målsetning er det viktigste verktøyet for å realisere det du ønsker å oppnå. Målet må være målbart og datert. Det må være realistisk og du skal vite når du skal ha nådd målet.
Ikke ha et overflod av mål. Velg deg ut et par hovedmål og delmål på disse. Da er det mer oversiktlig og du vil føre deg mer motivert. Noe som i bunn og grunn vil føre til at du har lettere for å nå målet.


Dette gjør du.
Sett deg ned og skriv hva du ønsker.

Hva er målet / målene dine?
          Realistisk, og ikke mange.
Hvordan skal du oppnå det / de? 
                         Delmål og plan.
Når skal målet / målene være nådd?
                        Ha en dato.
Og det viktigste, hvorfor skal du nå det / de?
                       Grunnen er det som gir giv etter å nå målet. 

For å nå målene kreves det en så detaljert plan som mulig. Det kan hjelpe deg å holde rett fokus og hindrer deg i å glemme hvorfor du gjør som du gjør. I tillegg kan det være nyttig å tenke over hva slags følelser, sanser og tanker som kommer frem. Det er viktig for at hjernen skal rette seg mot ønskene dine og planene dine. Vet du hvorfor du vil nå målene dine, har du motiv til å takle vanskelige situasjoner som oppstår.


Har du noen mål for 2015?
Lykke til!

Kristine 

18 kommentarer
    1. V:
      Å, så herlig. Nå blir jeg enda mer gira og glad.
      Er utrolig hyggelig med slike tilbakemeldinger <3 Tusen takk 🙂

    2. Det målet skal du klare å nå, det er bare å sette seg selv i fokus for det er nå din tid til å skinne. Du har gjort så mye for andre og alltid satt deg selv i andre tredje fjerde rekke så nå er det Kristines år ! Jeg er og sikker at bloggen din vil nå nye høyder dette året 🙂

    3. Toyni (::
      Om du vil bli fornøyd med deg selv, er det viktig å jobbe med selvtilliten også. Å bli glad i den du er, her og nå. Selvfølelsen sitter innvendig. Om du ikke liker deg selv for det menneske du er, vil du aldri gjøre det uansett hva du veier. Begynn å snakk pent til deg selv og skryte av deg selv <3

    4. Jeg har bestemt meg i år for ikke ha noen direkte mål for jeg blir så skuffa hvis jeg ikke klarer å nå de.
      Du da? har du noen mål? 🙂

    5. En fin måte å nærme seg målene på. Jeg har mitt største mål i å fortsette på jobben jeg har påbegynt.

    6. Jeg har et mål med livet og treningen framover – å det er å bli fornøyd med meg selv. Jeg har gått rundt og hatet kroppen min og meg selv det siste året – å nå er det stopp på det. Det er kanskje et ganske ymse mål, men jeg vet at jeg blir glad av trening, og jeg vet at jeg blir mer fornøyd med meg selv om jeg går ned i vekt. Så jeg har ‘godteristopp’ fra 1.jan til 1. april, og planen er å trene ofte og spiste sunt, og miste 3-4 kilo i måneden til jeg er nådd trivselsvekt.
      Jeg håper ikke at jeg tar meg vann over hodet, jeg tror jeg skal klare det ! 🙂
      Gode tips her 😀 vil du fortelle hva dine mål er ? 😀

    7. Målet mitt er å løpe et maraton. Nå skal jeg sette opp en plan. Takk 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg