ITALIENSK PIZZA

Da er det helg dere  :grin:
Og denne helgen har jeg gledet meg til! En ren kosehelg med masse hygge, latter og glede. Massasje, hotellovernatting og god mat, gjør den enda bedre. Det blir så herlig!


I dag laget jeg pizza til middag. En deilig Italiensk variant med godt fyll.
En sikker vinner som virkelig falt i smak.

Italiensk pizza

Bunn
1 egg 4
ss bakepro (eller mer havremel)
5 ss havremel
3 ss bokhvetemel, eventuelt havremel, hvetemel eller speltmel 
1 ts fiberhusk
1 ts salt
1 -1,5 dl vann

Bland sammen alle ingrediensene. Tilsett nok vann til at det blir en klissete røre. 
La røren svelle i 5 -10 minutter.
Bruk en slikkepott som du har litt kaldt vann eller olje på og smør røren utover en stekeplate. Bunnen skal bli nok så tynn.
Forstek bunnen på 225 grader i 10 -12 minutter.

Topping
1 boks hakkede tomater
2 ss tomatpure
2 hvitløksfedd
1 ss oregano
300 – 400 g stekt karbonadedeig
Ca 100 g revet ost, jeg brukte Jarlsberg og parmesan
1/2 rødløk
Salami

Når bunnen er forstekt smører du utover den hakkede tomaten og tomatpure.
Finhakk hvitløken. Skjær rødløk i skiver.
Strø over karbonadedeig, hakket hvitløk og oregano.
Ha så over ost og rødløk. Legg over salami til sist.
Stek på nederste rille i ovnen på 225 grader i 8 -10 minutter.
Strø gjerne over litt ruccola før du server.


Blir det pizza på deg i helgen?
Uansett håper jeg du får noen solrike og herlige dager :grin:
God fredag!

Kristine

16 kommentarer

Siste innlegg