FOR EN HELG

For en helg!
Jeg har kost meg utrolig mye :mrgreen: 
Oppsummert i noen få ord kan jeg si massasje, mat, hygge, latter og avslapping.

 Sjokolade og champagne stod klart på rommet da vi ankom.
Luksus!


Badekåpe, tøfler og spa-kit hører også med.

En times tid etter innsjekking fikk jeg en kraftig allergisk reaksjon!
Det begynte med at nesen begynte å renne. Deretter begynte øynene å renne. Så kjente jeg at halsen begynte å tette seg og at det presset i skallen.
Et par minutter var jeg ganske bekymret. Det begynte på et tidspunkt å bli veldig vanskelig å puste. Da tenkte jeg som så at om dette ble verre, ville jeg kveles. Heldigvis kom det ikke til det punktet.
Jeg hadde utrolig kult reisefølge. Isteden for å få panikk eller tenke at turen ble ødelagt, endte vi opp med latterkrampe. ‘Det ser ut som om du har vært i kina og fått en veldig mislykket plastisk operasjon’!

Jeg ble liggende et par timer. Hovedsakelig fordi det var direkte vondt i øynene og tungt å puste.
Etter hvert begynte halsen og åpne seg og pusten var nok så normal. Øynene så fortsatt forferdelige ut og jeg kunne knapt se, som dere ser av bildet over, men det skulle ikke hindre meg!
Det ble sen lunsj på Peppes Pizza, da vi gikk glipp av lunsjbuffeten grunnet min reaksjon.
Jeg aner forresten ikke hva jeg reagert på. Det har trolig ikke noe med Farris å gjøre.

På ettermiddagen var det klart for aromamassasje. Her brukes eteriske oljer. En avslappende og behagelig massasje.
Jeg tror jeg kunne ligget på benken der i mange timer. Så deilig!
Vi tok også en tur i spaet hvor det var alt fra boblebad og kildevann til hamam og finsk badstue. Herlig!

På kvelden spiste vi utrolig god tre retters meny med tilhørende vin.
Jeg spiste rillete på kongekrabbe og krabbe med sitronaioli, syrnet fennikel, krabbeglaze og ristede peanøtter til forrett, brasert svinekjake og pancopanert høyrygg av svin med rødvinssaus, rårørt traneær, rosenkål og rotgrønnsakspurè til hovedrett og varm sjokolade kake med valnøttscookie, kaffe og sitrongressiskrem til dessert.
Maten var fantastisk god. En real smaksopplevelse.
Lyset på restauranten var neddempet, noe kameraet ikke liker. Det ble derfor ingen bilder.


Vi fikk servert nydelig frokost på hotellrommet med ferske rundstykker, pålegg, egg, frukt, kaffe og juice.
Ansiktet mitt så fortsatt helt jævlig ut her, men nå begynte jeg å følge meg ganske normal. Kun presset fra øynene og opp i pannen satt igjen.


Senere på dagen hadde vi en Rhassoul Delux behandling.
Den går rett og slett ut på at man skrubber kroppen med havsalt før man smører seg inn med leire i et dampbad under stjernehimmel. Steamen fra dampbadet øker leirens effekt. Etter tjuefem minutter kommer det en tropisk reindusj som skyller bort leiren. Tilslutt smører man kroppen inn med en kroppsolje.
Utrolig deilig! I tillegg ble huden glatt og myk.




Farris Bad var nyåpnet for fem år siden, noe som er veldig tydelig. Det er et utrolig lekkert og behagelig hotell.
De er Nordens største spa hotell med en spa-avdeling på totusen femhundre kvadratmeter!


Før vi sjekket ut spiste vi søndags brunch-buffet.  Her var det mye godt!
Jeg elsker jo sjømat og fant mange favoritter. Hele fire tallerkener endte jeg opp med å spise!


Koser meg med utsikten de siste minuttene før hjemreise. Jeg ser naturligvis bort, da ansiktet mitt fortsett ser relativt skremmende ut!
Jeg skal desidert tilbake :grin: Et par turer til Farris Bad blir lagt inn i årskalenderen fremover.
Vi trenger alle å skjemme oss selv bort av og til, bare nyte og slappe av.

Kristine

27 kommentarer
    1. Hei!
      Vær forsiktig med slike reaksjoner; en venninne av meg døde nå i januar fordi hun ble kvalt av en slik allergisk reaksjon. Hun hadde spist en bar som innehold peanøtter (noe hun ikke tålte..) Veldig trist.. Det er forresten mange som reagerer på oljene som bruker i “naturlige” produkter. Jeg bruker dem aldri pga dette. 🙂

    2. Åh, typisk at noe sånt kan ødelegge en sånn tur! Poenget er jo at man skal føle seg vel<3 en liten svipptur på legevakta hadde nok hjulpet, så hadde du fått noe som dempet det mye raskere <3

    3. Adele:
      Jeg tror som nevnt at det var den ene kremen, og det er Declor. Skal få sjekket det hos legen.
      Så merkelig at du plutselig reagerte! Nå vet du i hvert fall at du skal holde deg unna 🙂

    4. Jeg får sånn reaksjon av decleors produkter! Brukte det i mange år før jeg plutselig reagerte. Etter noen dager gikk hevelsen ned hos meg, og ble erstattet med tørr hud. Da så jeg ut som en iguan i stedet😊

    5. Ina Winther:
      Nei, jeg har ikke det enda, men tar turen på fredag. Jeg tror det var en kroppskrem jeg reagerte på. Et par minutter inn i smøringen og nesen begynte å renne. Jeg skal ta med kremen til legen å få sjekket det ut. Vil helst unngå det igjen 😉
      Takk for tips du 🙂

    6. Yngvild:
      Når du bor så nærme, må du ta deg en tur. Da kan du gå for en dag i spaet og lunsjbuffet. Sparer mye penger på å ikke overnatte. Det er så verdt det! 🙂

    7. V:
      Jeg tror det var en kroppskrem jeg reagerte på. Et par minutter inn i smøringen og nesen begynte å renne. Jeg skal ta med kremen til legen å få sjekket det ut. Vil helst unngå det igjen.

      Den pannekaken var jo så god 😉 Og med krem og syltetøy. Mmmm…
      Ha en herlig dag V 🙂

    8. Haha, godt dere kunne le av reaksjonen i det minste. Farris Spa er helt fantastisk, håper jeg snart får mulighet til å overnatte der, og ikke kun nye spa-delen 🙂

    9. Jeg elsker produktene til Decléor! Håper du koste deg på Farris bad til tross for den allergiske reaksjonen. Noen turer på spa i løpet av året syns jeg alle burde unne seg, det gjør så godt for kropp og sjel 🙂

    10. Jeg blir så mektig imponert over holdningen din, du er helt amazing.
      Men den reaksjonen høres ille ut så du burde som nevnt ovenfor ta kontakt med fastlegen slik at du kan komme til bunns i hva utløsende årsak er. Høres nesten ut som du burde hatt en epipen i nærheten, just in case.
      Sånn foruten den heftige reaksjonen din så ser det ut som du har koset deg masse og det er koselig å lese, det høres ut dritbra ut alt fra behandlingene til maten. Måtte flire litt av pannekaken midt blant sjømaten 🙂

    11. Jeg beundrer deg så for den positiviteten din, Selv med allergisk reaksjon, gpr du inn for ikke å la det ødelegge og feirer videre! Og, fy så uheldig! godt du kan le av det :):)

    12. Det høres ut som en utrolig fin og avslappende helg, sånn bortsett fra den allergiske reaksjonen. Skjønner godt at du vil tilbake 😀 Har faktisk aldri vært der selv, nesten for ille siden jeg er Sandefjording, må få gjort noe med det ved en senere anledning 😉

    13. Haha… må bare le. ´Det ser ut som om du har vært i kina og fått en veldig mislykket plastisk operasjon’! For en fantastisk reaksjon…. :D:D:D

    14. Den allergiske reaksjonen så ikke god ut..håper ikke du ofte opplever sånt …
      Men fint du hygget deg og var fornøyd med Farris bad..vi lå der ei natt i sommer vi, og var også veldig fornøyde :)..og da var det flott badevær ute også :)) Mange flotte bilder fra oppholdet over her 🙂 Ønsker deg en fin kveld :))

    15. Huffda! Jeg håper du har vært hos legen etter reaksjonen? Til tross for at du ikke vet hva det er, kan det være veldig farlig – kommer fra ei som har gjennomgått det selv, og havnet på sykehus 🙂 Om det skulle skje igjen er det veldig greit å kunne ha en sprøyte med adrenalin, slik at du ikke kveles – om det ikke går over av seg selv neste gang.
      Ser ut som du har hatt en flott helg – og det fortjener du!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg