SKULDRE, MIDDAG OG DESSERT

God tirsdag!
Håper dere har hatt en virkelig god start på uken.  
Uke atten. Start mai. Snart sommer. Hurra! 


Jeg var så gira før dagens treningsøkt. Jeg gledet meg nesten latterlig mye!
I dag var det hovedsakelig skuldre som stod på planen, noe som trolig er min favoritt muskelgruppe. En skikkelig god og kjapp treningsøkt!

Økten så slik ut:
– Sittende arnold press
3 x 8 repetisjoner
– Opptrekk 
3 x 10 repetisjoner
supersett med
– Sidehev
3 x 12 repetisjoner
Benkpress
3 x 8 repetisjoner


Vel hjemme ble det denne gode middagen.
Biff med ovnsbakt grønnsaker, potetskiver og avokado.

Jeg skar poteter i skiver, la de på en bakeplate og hadde over salt, pepper og hvitløkskrydder. Ved siden av potetene la jeg noen rosenkål og en tomat delt i to. Inn i ovnen på 225 grader i 25 minutter. 
Når potetene og grønnsakene nærmer seg ferdig, stekte jeg biffen.
En god klatt Røros smør – det beste og sunneste smøret, går i pannen. Biffen krydrer jeg med salt og pepper før jeg steker den i 1 -2 minutter på hver side på nok så høy varme.
Til slutt skar jeg en halv avokado i skiver. Så var middagen klar!


Og dessert må man selvfølgelig ha. I hvert fall jeg!
I dag ble det sjokoladeproteinfluffkrem.
Phu, der jeg fant jeg akkurat opp et veldig langt ord!
Dette er så godt.

Ha 1 egg i en bolle sammen med 20 g mocca-protein, 1 ss kakaopulver, 1/2 ts vaniljepulver, en liten klype salt og 2 ss melk (eventuelt vann). Pisk godt i 5 minutter til det blir en luftig masse. Tilslutt rørte jeg inn 3 -4 ss gresk yoghurt. Det er ikke nødvendig, men gir en ekstra kremet konsistens. 
På toppen har jeg 1 ss nutella :grin:

Kristine   

24 kommentarer
    1. Tiril:
      Noen dager er man rett og slett ikke på topp. Man kan ikke være helt i hundre hver dag 🙂
      Håper du er bra i dag 🙂

    2. V:
      Så utrolig hyggelig å lese V, det setter jeg virkelig pris på. Jeg føler meg virkelig bra for tiden.
      Håper alt er bra med deg også 🙂

    3. Absolutt viktig å trives i den kroppen man har, og du ser smashing ut så du har all grunn til å trives 🙂 Du ser utrolig sunn og friskus ut med herligste utstrålingen! Godt forbilde for leserene dine

    4. Det har du rett i 🙂 Gårsdagens økt var helt grei. Planen var å løpe intervaller, men det ble heller en joggetur med kjæresten. Sist jeg løp den samme runden tok jeg kun èn pause og jeg syntes det gikk såå bra. I går var kroppen veldig tung og jeg måtte ta flere pauser, men av en eller annen grunn løp jeg faktisk runden hele 2 minutter raskere. Jeg fatter ikke at det er mulig, men det var en liten opptur i “nedturen”, hehe 🙂

    5. V:
      Det er veldig koselig å høre V 🙂 Det er naturligvis litt rart å føle seg “utrent”, når jeg har vært både mer muskuløs og lettere i kroppen. Men det er noe med å trives i den kroppen man har nå. Og jeg digger at jeg faktisk har en rumpe og pupper…noe jeg ikke hadde før 😉

    6. Lucy:
      Jeg er avhengig av sjokolade selv, så da er det godt med noen sunne alternativer. Håper det faller i smak Lucy 🙂

    7. Tiril:
      Ble det en bra økt Tiril?
      Alle økter kan ikke være knall gode, men om de føles ok er jeg stort sett fornøyd 🙂

    8. Ingrid:
      Å, så utrolig hyggelig å høre Ingrid. Hadde en trøtt dag i går, så følte at jeg gjorde det motsatte!
      God onsdag 🙂

    9. Du ser forbaska bra ut! Det gjør forsåvidt middagen og desserten din også ut haha

    10. Ohhhh den sjokoladefluffen så lekker ut! Jeg er sjokoholiker så det holder og det tipper meg av lasset hver gang jeg forsøker å spise sunt og trene… Nå forstår jeg at jeg rett og slett bare må lage meg godis selv!

    11. Så godt å høre at du er fornøyd med dagens økt! Selv skal jeg straks ut for å gjennomføre min økt og jeg håper jeg er like positiv som deg når den er slutt, hehe 🙂 Håper du koste deg med middagen og desserten, det ser himmelsk ut!

    Legg igjen en kommentar

Siste innlegg