MARKLØFT

Så deilig med fredag da dere.
Jeg er ihvertfall veldig klar for helg!


I dag ble det en rask og god styrkeøkt på ben.
Jeg jobber og konsentrerer meg dypt for å få til teknikken på markløft.
Med lette vekter går det strålende, men når det blir tyngre glemmer jeg rett og slett spennet i ryggen. Øve, øve, øve! Det blir bedre for hver gang. Øvelse gjør mester! 

Typiske feil i markløft er at du har tyngden på tærne og at du har dårlig svai i ryggen.
Husk at du skal ha tyngden på hælen, få brystet opp og skulderbladene trekt ned og bak – akkurat som om du skal vise frem merket på t-skjorten din, og ha et godt spenn i ryggen. Vi har en naturlig svai i ryggen. Det er denne posisjonen du skal holde under hele løftet. 
Utrent eller ei vil jeg alltid anbefale å få sjekket teknikken din fra tid til annen. Da helst fra en dyktig personlig trener eller lignende. Vi ser ofte ikke våre egne feil og da er det nyttig å få gode tips fra en fagkyndig. 

Nå er det på tide å sette igang med middagen.
Ha en riktig så fin fredagskveld :grin:

Kristine  

8 kommentarer
    1. Kristine:
      Utdyp gjerne mer hva du mener. Dette er jo ikke et bilde i action, men et bilde hvor jeg konsentrerer meg og tenker på hva jeg skal gjøre før jeg starter løftet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg