DEN UKEN!

Ja, det er den uken!
Jeg har i grunn aldri slitt spesielt med PMS, men de siste dagene har vært ekstreme!
Vi snakker humørsvingninger, latter og tårer om hverandre, en sult og et søtsug uten like, en rygg som verker, ømme pupper, en livmor som kjennes ut som om vil komme ut av meg, slapphet og svimmelhet.
Jeg har faktisk bare lyst til å ligge i sengen i fosterstilling. Og i går gjorde jeg faktisk ikke stort annet. Riktignok i sofaen med Netflix og Ben & Jerrys.
Jeg må nesten le når jeg ser meg selv utenifra. Man blir jo gal og fremstår som et annet menneske!


Det ble både søtt og salt til lunsj i dag. Rett og slett fordi matlysten har lyst på alt!
Jeg serverte proteinpannekakene mine med Røros rømme og rørte bringebær, og Jarlsberg, ketchup og sursøt sennep.
For å lette litt på humøret mitt laget jeg en veldig blid pannekake. Det sies jo at et smil smitter!

Proteinpannekaker
30 g havregryn eller havremel, 2 egg, 150 g kesam, 2 ss bakepro (eventuelt annen tørrvare som bokhvetemel eller speltmel), 1/2 ts bakepulver, en liten klype salt, 1/2 ts sukrin og en liten dæsh kanel.

Miks alt godt sammen. Bruk gjerne en stavmikser om du bruker havregryn, slik at du får en glatt røre.
La røren svelle i 5 minutter.
Stek pannekaker i en panne på middels varme.
Denne gir omtrent 4 saftige og kjempe godt pannekaker.


Akkurat nå sitter jeg i sofaen med pcen, svarer mail fra pt-kunder og tygger på dette. Karamellsjokolade, bringebær, jordbær og blåbær. Noe slack fredagsjobbing, men det er vel greit en gang i blant? I dag føles det ihvertfall veldig nødvendig!
Etterpå blir det sushi og filmkos. Jeg er allerede plantet i joggebuksen og gleder meg til den siste jobbtimen er unnagjort.  Nå skal det bli godt med helg!

Ha en herlig fredagskveld dere :grin: 
og en riktig så god 17 mai-helg. 

Kristine 

8 kommentarer
    1. Anonym:
      Hei du 🙂
      Ja, jeg mistet menstruasjonen når jeg hadde spiseforstyrrels. Den var borte fra jeg var 11 til omtrent 15-16 år. Å bli normalvektige og spise det kroppen trenger var det som måtte til 🙂

    2. Hei! Du trenger ikke svare, men jeg lurte på om du noen gang mistet mensen og om du gjorde noe spessielt for å få den tilbake? Sliter litt med det selv! Håper du får en fin kveld videre! Sjokolade hjelper mot alt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg