MIKROBRØDLUNSJ


Jeg hadde god tid til en rolig lunsj i dag. 
Da ble det mikrobrød med diverse pålegg. Jeg klarte nemlig ikke helt å bestemme meg for hva jeg ville ha!!
Tre skiver med Røros rømme og sukkerfritt syltetøy, og tre skiver med dijon sennep, philadelphia, tomat, paprika, salat, sylteagurk og roastbiff. Stekt egg, cherrytomater, plommer og moreller var også med. 
Det er så utrolig deilig å ta seg god tid til lunsj, nyte maten og noe spennende å lese. Luksus midt i uken :grin:


 
Mikrobrød

1 egg, 1 eggehvite 2 ss mandelmel (eller annet mel), 2 ss kokosmel (eller annet mel), 1 ts fiberfin (eller mer mel), 1 ts fiberhusk, 1 ts bakepulver og cirka 1,5 dl vann
Jeg tilsatte i tillegg litt krydder: hvitløk, chili og oregano på den ene halvdelen og sukrin og kanel på den andre.

Bland alt godt sammen i en matboks. Jeg bruker bare en skje og rører rundt.
Ha plastikkfolie over boksen. Dette er ikke nødvendig, men gjør brødet mer saftig.
Ha i mikroen på full guffe, maks hos meg er 750 W i 4 – 4,5 minutter.
Vipp ut av boksen og avkjøl litt før du skjærer i biter.  


Så enkelt, likevel så godt. Mikrobrød er virkelig en favoritt hos meg! 

Nå er det på tide å komme seg på jobb.
Ha en riktig så god lillelørdag!

Kristine 

11 kommentarer
    1. marie:
      Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre mener og sier. Jeg spiser mat som kroppen min har godt av til jeg er god og mett 🙂

    2. Spiste du all denne maten på fatet til lunsj? I såfall glad for at du ikke var ung for en generasjon siden for den gang var det slett ikke akseptabelt for unge kvinner å spise så mye mat. Man fikk straks negative kommentarer hvis man spiste mer enn to brødskiver til lunsj ( to knekkebrød for de som måtte slanke seg).

    3. marthe Dybdahl:
      Det beste jeg vet å spise er mammas hjemmelagde gryte fra Bergund. Den vil jeg dessverre aldri få spise igjen nå som hun er borte.
      Is er aldri feil.
      Hvor mye tid jeg bruker på bloggen varierer.
      Mennesker som er seg selv, en vakker solnedgang, et fint bilde, en herlig sang, og i grunn ganske mye annet inspirerer meg 🙂

    4. Kjempe fin blogg med masse fine innlegg, stå på videre! Ha en fin dag 🙂 Hadde vært koselig om du tok turen innom bloggen min 🙂 Kan du svare på disse spørsmålene:
      Hva er det beste du vet å spise?
      Hva er din favoritt desserten din?
      hvor mye tid bruker du på bloggen?
      hva inspirerer deg?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg