SELSKAP

Selskapet i går ble en suksess!
Begge småbrødene mine har hatt bursdag. De er riktignok ikke små lengre, men bursdag må vi feire uansett. Man er vel aldri for store for bursdagsfeiring?
Det er ikke ofte vi samler hele familien, da er bursdag en perfekt anledning. Det er utrolig hyggelig å se alle, prate, spise, kose oss og le. 

Jeg benyttet noen timer på kjøkkenet fredag og lørdag for å laget mat og dessert til tjue mennesker. Mesteparten hadde jeg gjort klart på fredag, slik at lørdag var det bare å sette frem maten, grille og kose seg. 
Jeg stortrives på kjøkkenet. Så at jeg fikk dette ansvaret, er bare stas. 


Menyen var fløtegratinerte poteter, diverse grillet kjøtt; entrecote, svin indrefilet, pølser og koteletter, salat, bearnaise, og diverse tilbehør som ketchup, sennep, fetaost, potetsalat, dressinger og lignende.  

Kasper er misunnelig på middagen. Han ser lengtende bort  på bordet og håper det faller noe ned på gulvet. Han vet å sjarmere. Jeg tror det var flere som mistet en liten matbit her og der. Både menneske og hund fortjener litt ekstra i selskap. 

Veldig enkel pynt på bordet. Tenkte lys og liljekonvaller.
I år synes jeg liljekonvallene har kommet veldig sent. Jeg plukket dem til 17 mai i fjord, men det er først nå de har kommet i år. For en sommer! Vi får håpe at solen og varmen holder en liten stund nå.   


Kakebord ble det naturligvis også. Bursdags”barna” kom med bestilling og ønsker.  
Saftig sjokoladekake med glasur, brownie, ostekake med rabarbra, prinsessekake og bær. 

I dag er jeg i gang med å prøve og lage en sunn versjon av rabarbraostekaken. Den er nemlig knall god! Jeg håper virkelig resultatet ble bra. Da kommer jeg til å få en ny favoritt!
Resten av dagen skal brukes til en skogtur i solen, sushsidate og kinotur. En herlig søndag :grin: Kos dere skjønninger!

Kristine 

26 kommentarer

Siste innlegg