DAGENS


Riktig god mandag dere!
Ny uke og nye øyeblikk står for tur.
Jeg startet dagen min med en morgenkaffe på verandaen og filosofering.
Noen dager tenker jeg veldig mye. Litt for mye i grunn. Da kan jeg stå slik å gruble i evigheter. Hva er meningen deg livet? Hvor er jeg om fem år? Ja, slike spørsmål man egentlig aldri finner noe svar på. En slik grubledag, har jeg i dag!


Jeg hadde lavt blodsukker etter trening. Da ble det til at jeg heiv i meg en Questbar med kokossmak. Den er god!

Dagens treningsøkt ble en styrkeøkt på ben og core.
– Hacklift
4 sett * repetisjoner 
– Strak markløft
4 sett * 8 repetisjoner 
– Leg extension
3 sett * 10 repetisjoner 
– Step up
2 set * 10 repetisjoner 
– Hengende benhev
3 sett * 15 repetisjoner 


Denne mandagen har i grunn vært rolig og fin for Mildred. Hun stortrives med at temperaturen er noe varmere og har ligget å kost seg på verandaen i hele dag. Det hadde vært noe det, dere. Om livet hadde vært så enkelt og bekymringsløst!


Jeg liker enkle middager og i dag var intet unntak. 
Dette er trolig en av de enkleste favorittene mine. Sashimisalat.
Salmalaks skåret i skiver sammen med en salat av lollo salat, paprika, tomat og mango, og hjemmelaget ponzusaus.
Ponzusaus lages enkelt av å blande sammen 0,5 dl soya saus, saften fra 1/2 lime, 1 ss sukrin, 1 ss eddik og litt finhakket hvitløk. Bland alt sammen og la sausen stå litt før servering.

Dessert må man ha!
Dagens ble denne super enkle bærsorbeten.
Jeg brukte bringebær og blåbær, men du kan bruke de bærene du har tilgjengelig.
Ha frosne bær i en foodprosessor. Jeg brukte 300 g til denne porsjonen. Ha i 1 ss sitronsaft og 1 ss sukrinmelis. Kjør til en jevn og kremet masse, cirka 30 sekunder. Smak eventuelt til med mer søtt om du ønsker det.

Har du hatt en super mandag? Håper det!
Ha en herlig uke videre :razz:

Kristine 

8 kommentarer
    1. Camilla:
      Det å miste noen er noe som tar tid. Noen dager føles det ok, andre dager trist og urettferdig.
      Hjertelig takk Camilla. Håper din uke også blir bra 🙂

    2. Marie:
      Det varierer. Føler jeg at kroppen er tung, kald og treg å få i gang løper jeg litt først. Som regel tar jeg et par lette sett av øvelsene og varmer opp på den måten 🙂 I går løp jeg.

    3. Forstår disse grubledagene. Jeg må bare si at du er utrolig sterk og jeg beundrer deg. Jeg mista selv mammaen min for litt over 2 år siden. Og alt som følger med et langt sykdomsforløp som ender med bortgang. Alle tunge dager med mange tanker men og fine dager med gode minner. Jeg håper du får en fin uke, fine deg!

    4. Så flott det så ut på verandaen der..litt grubling er bra..men ikke for mye 🙂 Både middag og dessert så deilig ut..og pus er jo søt da :)) Ha en trivelig kveld :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg