MYK PROTEINKARAMELL


Fy søren disse bitene var gode!
Jeg delte de med brødrene mine da jeg var på besøk der og de forsvant på en – to tre.


Myk proteinrik karamell, seig og klissete, toppet med sjokolade. Jeg tror nærmest jeg kunne levd på de! Bare ved å se på bildene nå, får jeg vann i munnen. Disse skal desidert lages igjen når jeg kommer tilbake fra Budapest. 


Oppskriften er inspirert av denne med min egen vri.

Myk proteinkaramell

8 dadler
2 ss fibersirup
1 ss kokosolje
2 ss vann
4 ss sjokoladeprotein
4 ss peanøttmel
1/3 ts vaniljepulver
1/2 ts salt 
40 g sukkerfri sjokolade, jeg brukte denne


Mos dadlene med en stavmikser eller i en foodprosessor. Ha i smeltet kokosolje og fibersirup.
Tilsett resten av ingrediensene.  Tilsett eventuelt litt mer væske om deigen blir tørr. Du skal få en kleblig men fast deig.
Kle en matboks med plastfolie og dytt deigen ned i boksen.
Smelt sjokoladen og ha over.


Sett kaldt i 30 minutter og skjær i biter. 
 Nyt.

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg