FIBER SIRUP

Flere av dere har nok fått med dere den nye FiberSirupen som har kommet.
Jeg fikk den i posten på lørdag (sponset) og har fått testet den ut en del allerede.


FiberSirup er en søt sirup av nyttige prebiotiske fibre. Den lages av et plantefiber som heter isomalto-oligosakkarid.
Den finnes både i clear og gold. Clear er den allsidige varianten som kan brukes som et vanlig søtningsmiddel. Gold har en gyllen farge og fyldigere søtsmak.
FiberSirup skal gjøre at baksten blir mer smidig og elastisk, slik at for eksempel kjeks får en sprø utside og en myk kjerne. De skal også være fantastiske i hjemmelagde barer og gi en perfekt konsistens.

Altså, jeg skal være ærlig å si at jeg var skeptisk. Veldig skeptisk! Jeg skjønte ikke helt hvordan denne sirupen kunne utgjøre så stor forskjell som salgsordene skulle ha det til. Nå har jeg prøvd den i barer, jeg har laget en rekke proteinbarer de siste to dagene, og i kjeks. Jeg er solgt! FiberSirup gjør faktisk som den lover!


For å lage standar proteinbarer med FiberSirup bruker du 50 g FiberSirup og 30 g proteinpulver. Da kan man variere smak og tilsetninger i det uendelige. Hittil er min favoritt denne oppskriften; double chocolate chunk. Sjokoladeproteinbar med sjokoladebiter. Fantastisk god, masse smak og god konsistens. 

Double chocolate chunk proteinbar
Til 2 store barer

50 g FiberSirup
1 ss kakaopulver
20 g sjokoladeprotein
1 ss mandelmel, eventuelt havremel eller annet mel
1/4 ts salt
1 ss melk eller vann
20 g hakket sukkerfri sjokolade

Varm FiberSirupen i mikroen på full guffe i 20 minutter. Eventuelt i en kjele.
Bland så sammen alle ingrediensene utenom sjokoladen og kna til en fast deig. Vend inn sjokolade hakket i biter.
Form to proteibarer.
Hiv innpå!


Jeg gleder meg til å eksprimentere enda mer med FiberSirup fremover :grin:
Her tror jeg det kan bli mange morsomme oppskrifter!

Kristine 

16 kommentarer
    1. Håper du mener 20sekunder? 20minutter hørtes voldsomt mye ut i en mikrobølgeovn 😛

    2. Madelen:
      Den er verdt kjøpet. Jeg kommer til å kjøpe flere når disse er tomme. De holder til mange porsjoner, ja 🙂

    3. Åsne Omtveit:
      For en utrolig koselig kommentar Åsne. Det er akkurat sånne ord som gjør det gøy å blogge. Jeg setter veldig pris på det. Nå har jeg et stort smil om munnen. Tusen takk 🙂 Ha en strålende uke!

    4. Nam, nam! Det fekk eg lyst til å prøve!
      Du inspirerar skikkeleg! Både med dine oppskrifter, treningsglede, positivitet og energi!
      Eg har fulgt deg lenge (med nokre pauser, då eg har vore lite inn på sjølve internett, kun på sosiale medier), men har vore dårleg på å kommentere… Så nå tenkte eg at eg ville kommentere litt 🙂
      Har pause frå sosiale medier nå (godt med litt fri frå alt maset), så nå har eg veldig god tid til å kikke innom bloggane som inspirerar meg – der i blant din!
      Håpar du får ein fin kveld! 🙂

    5. Så denne på helsekost, men ville vente til jeg visste om det fantes noe bruksområder (oppskrifter som faktisk blir bra) Er denne drøy i bruk? Holder flasken til flere enn en porsjon barer? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg