SVERIGE


Som nevnt var jeg i Sverige i går. Nærmere bestemt Nordby Senteret. De har alt vi trenger; matbuikk, proteinbutikk og godisbutikk. 
Jeg blir som et barn når jeg kommer til godisbutikken. Jeg elsker godis!! Jeg blir faktisk litt flau over meg selv. Er det mulig å bli så henrykt over godteri? Ja, tydeligvis :razz:


Jeg er fan av harryturer.
Ikke nok med at Sverige har billigere matvarer enn Norge, de har også en rekke varer som man ikke får kjøpt her.

Standard matvarer som alltid er med hjem fra Sverige:
– Pofiber
– Parmesan
– Diverse burgere
– Ketchup søtet med stevia
– Sukkerfritt syltetøy
– Diverse krydder
– Kalkunbacon
– Bacon
– Ytrefilet av storfe
– Karbonadedeig
– Roastbiff
– Keso
– Kesella
– Creme fraiche
– Fløte
– Eggehvite på kartong
– Lett ristet og saltet nøttemiks
– Tørkede bær og nøttemiks
– Diverse sjokolader søtet med stevia, den hvite er min favoritt
– Smågodt
– Yoghurtgodteri
– Proteinbarer


Nye varer som jeg fant denne gangen:
– Kokos- og mandelmelk
Rett og slett en blanding av kokos og mandelmelk. 
– Gresk yoghurt i forskjellige smaker.
Kokos, nøttesjokolade og vanilje. Disse er som skyr, høyt proteininnhold og lite proteiner og karbohydrater.
– Frosne ferske urter.
Supert å ha liggende i fryseren for meg som alltid klarer å drepe urteplanene.
– Jamie Olivers Pesto
Denne finnes i mange forskjellig smaker og vil sette en ekstre prikk over maten min.
– Protein is
Ja, iskrem med høyt proteininnhold. Ganske gode var de også.
– Pauluns granola med kakao
Knall god og usøtet frokostblanding.

Har du noen Sverige favoritter?
Ha en fortsatt god tirsdag :grin:

Kristine ♥

24 kommentarer
    1. Hvor finner du den proteinisen og hvilke varer ligger den sammen med? Jeg har lett og lett når jeg har vært i Sverige. Men finner den ikke:( Den ser så digg ut.

    2. Ingrid:
      Det er alltid gøy når man finner matvarer man ikke har hjemme i Norge.
      Ha en god kveld Ingrid.
      Stor klem til deg <3

    3. Chassi:
      Ah, jeg pleier å kjøpe vaskemiddel, men munnskyll og deo har jeg aldri tenkt på. Ikke korn heller. Det skal jeg ta med neste tur 🙂

    4. Christine:
      Yoghurtgodteri er noe ala yoghurtnøtter men de har mange forskjellige greier. Rosiner med yoghurttrekk, jordbær, tørket ananas, osv, osv. Også smaker det svenske yoghurttrekket mye bedre enn det norske 🙂

    5. Anonym:
      Jakken min er gammel, fikk den første året jeg blogget. Tror den er fra SheInside.
      Vesken er fra Chanel, kjøpt i London….til alt alt for mye penger 😉

    6. Hei Kristine! Hvor har du kjøpt veska, og jakka di? Har lett etter den perfekte skinnjakka i flere mnd nå uten hell!

    7. Hurra for harry-handel 😀 😛
      Hvor mye betalte du for sukkerfritt syltetøy? Pleier å kjøpe det, men nå husker jeg ikke prisen. Tenkte ift til lerum sitt her hjemme 🙂

    8. Hva er egentlig yourghurt godteri?:-):-) Er det vanlige yourghurtnøtter?:-)

    9. Gah, misunnelig!
      Kanskje fordi jeg er gnien og økonomisk, men jeg har blitt tipset om å ta med deodorat og munnskyll også, så da gjør jeg alltid det. Den egentlige favoritten er 4 kross. (!) Fire korntyper hakket/steel cut, i stedet for valset. Det blir til verdens beste grøt.
      Men nå som jeg ikke er sammen med en østlending lenger har jeg sikkert vært i Sverige for siste gang. :-/
      Takk for fin rapport!

    10. Herlig 😀
      Var selv i Sverige i helga, og det ble selvfølgelig med endel nødvendigheter når vi først var over grensa. Yoghurtnøtter er obligatorisk <3

    11. Du er så skjønn!! 😀 Er gøy med harryhandling da, små gleder <3 Ha en nydelig tirsdag, skjønne du Kristine! 🙂
      Varm klem <3

    12. Jeg er ofte i Sverige. Typen er fra Fredrikstad, type 20 min til Sverige derfra og veldig generøse svigerforeldre, blir det en tur så å si hver gang vi er på besøk, haha xD Kan ikke en gang kalles harryhandel, er jo der like ofte som jeg er i Fredrikstad, hehe 🙂 Først når T og jeg ble sammen, var det en uke hvor vi var der 3-4 ganger, og tre dager på rappen 😛 Litt komisk, kan man si, på den tiden var jeg mye mindre hos mine egne foreldre :-O

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg