VELG DEG SELV

Stort sett hver dag våkner jeg opp og gjør et valg.
Jeg velger å respektere og elske meg selv og kroppen min.

Men det har ikke alltid vært slik.
I mange år har jeg våknet og latt speilbildet ødelegge dagen min. Jeg så bare de negative sidene ved meg selv. Og jeg hatet dem virkelig! Hodet mitt og tankene mine gjorde meg rett og slett lei meg og gav meg dårlig selvbilde.

Slik er det dessverre for mange andre også. Kanskje er du en av dem?
Isåfall ønsker jeg at du stopper opp. Du trenger ikke leve slik! Ikke la en refleksjon i et speil ødelegge det menneske du er.
Speilbildet ditt er kun en refleksjon av hvordan du ser deg selv. Ofte ser vi mye strengere på oss selv enn det andre gjør. Du ser en stor nese og små pupper. Andre ser et flott smil og en smekker midje.
Speilbildet ditt viser heller ikke hvordan du er som person, hva som er bak speilbildet – at du er et snilt menneske, at du er flink til å lage mat eller at du alltid stiller opp for vennene dine. 

Det er så mye mer av deg en det du ser i spilet.
Velg å se deg selv gjennom vennlige øyne.
Valg å se det gode, ikke det dårlige.
Ta valget og velg å elske deg selv.

Kristine ♥

9 kommentarer
    1. Det er viktig det du sier. 👏
      Og en annen ting – jo mer man greier å være seg selv og ikke den man tror verden vil se, jo mer indre ro får man.
      God helg Miss. Dedication

    2. Du er et så fint menneske du 🙂 Inside and out! Veldig viktig innlegg, prøver hardt å bli fornøgd med meg sjølv, og gjere det beste ut av det eg har… If you got it, flaunt it, seier eg til eg trur på det 😉

    3. For et fint innlegg, Kristine. Og mye sant i det du skriver, speilbildet kan klusse til mye for en. Og på en dårlig dag kan det du ser og gir deg selvkritikk for bringe en ned. Heldigvis er vi mennesker så mye mer enn bare det som ses, vi er så mye mer enn en ytre refleksjon av oss selv. Slår et slag for indre verdier og menneskelige egenskaper, det som faktisk betyr noe, og definerer oss for den en er 🙂 God onsdag til deg, og takk for at du delte denne 🙂 Klem til deg <3

    4. Utrulig viktig og bra innlegg, Kristine! Kommenterer sjelden blogger, men dette var musikk i mine øyrer! Og ikkje minst eit viktig tema i desse kroppsfikserte tider. Takk, du er god! Klem frå Hardanger

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg