BROWNIE MED FUDGEBITER


Brownie med fudgebiter var faktisk frokosten min i dag!
Ja, jeg våknet og hadde skikkelig lyst på brownie! Dermed fant jeg frem til kjøkkenet og startet kokkeleringen :razz: 
Disse ble utrolig gode og saftige. Den beste sunne brownien jeg har laget så langt!
Fudgebitene gjorde bownien ekstra spennende, men du kan fint lage dem uten om du ønsker det. Jeg håper du liker dem. 

Brownie med fudge biter

8 dadler
2 egg
100 g skyr naturell*
1 dl melk
2 ss sukrin+
60 g sjokoladeprotein
40 g havremel**
30 g kakaopulver
2 ts bakepulver
1/3 ts salt
1 fudge crisp proteinbar, eller eventuelt noen karamellbiter***

Ha dadler og egg i en foodprosessor eller blender og kjør til en glatt masse.
Ha i resten av ingrediensene utenom proteinbaren.
Fordel massen i en form. Jeg brukte en firkantet form med 15 * 18 cm.
Del proteinbaren i biter og dytt de ned i kaken.
Stek på 175 grader ca 30 minutter.
Avkjøl i formen. 

*skyr naturell kan byttes ut med kesam eller gresk yoghurt
**har du ikke havremel kan du bruke spelt- eller annen meltype
***proteinbarbiter kan byttes ut med hakket sjokolade, nøtter eller lignende


Så utrolig godt! Ta en bit eller tre og bare nyt.
Håper det smaker. 

Kristine ♥

18 kommentarer

Siste innlegg