RAINY MONDAY


I dag har det virkelig pøsregnet! 
Og det passet meg helt perfekt :razz: Jeg har nemlig jobbet i helgen og kjente at nå trengte jeg en dag fri! Energien var skikkelig laber. Hva gjør man på en slapp regnfull mandag?
 

Jo man koser seg inne!
Det har gått i selvterapi med ansiktsmaske, badekar,  baking, lesing av bøker og NetFlix. 
Jeg bruker denne masken fra Jeffrey James som jeg har kjøpt på iHerb etter anbefaling fra en venninne. Den er super god! Masken både renser og fukter, og etterlater huden glødende og myk. Du ser muligens ut som en freak, jeg gjør ihvertfall det, de ti minuttene den er på, men hva gjør vel det!

Bakeeksperimentet mitt gikk ikke bra i dag. Det er sjeldent det blir fullstendig krise, men det ble det i dag! Det endte med en kake som hadde svidd topp og bunn, men helt flytende i midten. Midten smakte riktignok godt, men resten smakte brent.
Middagen derimot den ble perfekt. Hjemmelagde burgere med potetbåter. 

Hjemmelagde burgere med potetbåter
Til 1

250 g karbonadedeig, salt og pepper
250 g potet, 1 ts olje, salt, hvitløk- og chillikrydder

Skjær potetene i båter. Legg dem på en bakplate og ha over olje og krydder. Bland sammen med fingrene. Stek på 200 grader i 30 -35 minutter.
Trykk karbonadedeigen sammen og rull til en pølse i plastfolie. Skjær i skiver. Krydre med salt og pepper før du griller, eventuelt steker i panne, i et par minutter på hver side. 

Jeg serverte med grillet løk, tomatskiver, salat og en dressing laget av kesam, finhakket hvitløk, tomatpure og sweet chili saus.
Jeg hadde også et par biter grillribbe på tallerkenen. Så godt!


Håper du har hatt en super mandag. 
Måtte det bli en herlig uke for dere alle!

Kristine ♥

10 kommentarer

Siste innlegg