21.07.2015


Været er så fantastisk deilig her nede!
Strålende sol og mellom tredve og trettifem grader. Rett og slett helt perfekt i mine øyne. Jeg koser meg glugg i helg!

Som dere vet er en skikkelig matnerd. Selv om jeg er veldig alt spisende, er jeg veldig kresen når jeg skal ut å spise. Når jeg spiser på en restaurant ønsker jeg at maten jeg spiser er bedre enn jeg selv kan lage hjemme. Av den grunn har jeg lest meg nøye opp og valgt ut spisesteder på forhånd, før vi kom til Budapest, noe som har ført til at vi har spist utrolig mye godt mat. St. Andre wine and gorumet bar toppet hele opplevelsen. Fantasirik god mat og nok så rimelig. Dette er en restaurant som må oppleves! 


Ofte får man brød på en restaurant. Brødet vi fikk her, var tydelig helt ferskt og isteden for smør ble vi servert andrefett med krydder. Veldig godt.


Til forrett spiste jeg svinehode carpaccio og foie gras. 
Ser det ikke lekkert ut?


Hovedretten ble rib- eye stek med potetform, mais og pepper.
Fantastisk godt!


Til dessert valgte jeg “chocolate textures” som rett og slett består av seks forskjellige sjokoladesmaker, alt fra brownie til moussé med bringebærsorbett. Her mmm’et jeg meg underveis i tallerkenen! 

Jeg er helt i mathimmelen! Dette er høyt oppe på listen over det beste jeg har spist i hele mitt liv. Er du i Budapest må du teste denne restauranten!
Vinen er også utrolig god. Jeg kan anbefale husets rødvin. Den var så god at jeg kjøpte med meg et par flasker. 

Nå er det på tide å komme seg til flyplassen. Snakkes i Norge :grin: 
Ha en god tirsdagskveld så lenge!

Kristine♥

9 kommentarer
    1. Har så lyst å dra til Budapest selv. Kanskje du kunne skrevet en liten guide om hva som er verdt å oppleve der? 🙂

    2. Det var litt dumt å se at du ikke er mot prossesen (dyreplageri) som ligger bak foie gras. Tenkte at du var godt opplest på hvordan mat ble til osv. Og det kan jo såklart være at du også er. Men jeg synes i allefall det var litt nedtur at du som er så inspirerernede på matfronten støtter foiegras-industrien.
      Med det sagt så er jeg ikke en “netthater” og jeg liker bloggen din fortsatt veldig godt 🙂

    3. karoline solsvik:
      Ferien er over nå, så imorgen er det back to hverdagen 🙂 Det er jo litt godt også da 🙂 Men skal bare jobbe noen dager før jeg har ni dager fri igjen.
      Tusen takk og håper uken din blir bra 🙂

    4. Ååå, det så fantastisk ut!:) Håper du koser deg, og bare nyter fridagene!:) Gleder meg til jeg også kommer dit en dag, ser så bra ut som du gjør; Bare ståler, og nyter et godt måltid!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg