FULLKROPP

Jeg har endelig fått soset meg til å lage meg en treningsplan!
Etter at hjerte mitt ble friskmeldt i april, jeg har skrevet mer om det her, og jeg kunne begynne å trene igjen, har jeg kun trent etter humøret. Jeg har kost meg med treningen og fått kroppen igang igjen – et år uten aktivitet er ikke til å spøke med. Jeg var bokstavelig talt helt ødelagt etter de første treningsøktene, til tross for at de både var rolige og lette! 
Nå føler jeg at det er på tide å følge en treningsplan igjen, slik at jeg har noe mer struktur på treningen. På den måten kommer fremgangen fortere også.
Jeg har bestemt meg for å kjøre et fullkroppsprogram tre til fire ganger i uken. 
Treningsdagene varierer fra dag til dag.


Svett og fornøyd etter dagens trening!

I dag så treningsøkten min slik ut:
-Utfall på steppkasse i smith-maskinen
4 sett * 8 repetisjoner
-Sidehev med manualer
3 sett * 10repetisjoner
-Strak mark
4 sett * 10 repetisjoner
-Stående roing
4 sett *8 repetisjoner
-Nedtrekk
3 sett * 8 repetisjoner
-Leg extension
3 sett * 10 repetisjoner

Nå venter en god dusj før jeg skal en tur på Aker Brygge og ta et glass vin.
Ha en god kveld:grin:

Kristine ♥

11 kommentarer
    1. Chassi:
      Det er jeg helt enig. Jeg får også mindre vondt i smith. Men da er det fordi teknikken ikke er helt perfekt når du har fristang, fikk jeg beskjed om 😉
      God søndag 🙂

    2. Nice! Alltid kjekt å se hvordan andre trener. jeg bruker gjerne smith til vanlig knebøy for da kan jeg lettere kontrollere vinkelen og får ikke vondt i kneet.
      Ha en fortsatt fin helg! <3

    3. Nice! Alltid kjekt å se hvordan andre trener. jeg bruker gjerne smith til vanlig knebøy for da kan jeg lettere kontrollere vinkelen og får ikke vondt i kneet.
      Ha en fortsatt fin helg <3

    4. Anonym:
      En gang i uken kanskje, eller mindre. Triceps og biceps får kjørt seg når man trener bryst og rygg. Mer av dagene vil komme etterhvert 🙂

    5. Hei, pleier du å ha spesifikke øvelser for små muskelgrupper også når du trener fullkroppsøkter? f.eks mage, triceps, biceps og lignende. Evt hvor ofte?

    6. jernhelse:
      Det er rett og slett fordi jeg føler at jeg får bedre kontakt med musklaturen. Smith-maskinen står fast, men gjør man det med frivekter må man også fokusere så mye på å holde balansen. I smith kan jeg fokusere hovedsakelig på bena 🙂

    7. Godt å høre at det går fremover med hjertet! 🙂
      Hvorfor utfall i smith fremfor med frivekter? (Er bare nysgjerrig da jeg aldri noen sinne har brukt smith-en)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg