PLANLEGG UKEN

Riktig god mandag dere :grin: Håper helgen har vært bra! 

Pleier du å planlegge uken din?
Mange mener at planlegging er en av hovednøklene for å lykkes. Og, ja, det er det nok absolutt, men det er også en viktig hjelpemiddel for å gjøre hverdagen mindre stressende. 
Jeg pleier alltid å bruke femten til tredve minutter søndag kveld eller mandag morgen til å planlegge uken. Da noterer jeg ned skoletider, jobbtider, sosiale happenings og avtaler. I tillegg planlegger jeg ukens middager, treninger og skriver en handleliste for maten den kommende uken. 

Her er mine tips:
– Skriv ned viktige avtaler, jobb- / skoletider, slik at du har en oversikt over hva som skjer hver dag
– Skriv en lang handleliste for hva du trenger til ukens hovedmåltider og matpakker. Da har du sunne ingredienser og råvarer tilgjengelig
– Skriv ned hva du skal ha til middag og gjerne også hvordan du skal tilberede den
– Skriv ned når du skal trene og hva du skal gjøre når du trener 

Det er det mye lettere å lykkes med sunne middager og aktivitet og du har en skriftlig plan.
Heng gjerne planen på kjøleskapet
Har du en plan som henger synlig, har du noe fast og følge og det er ikke like lett og sluntre unna.

Huske også at ingen dager er like og at det kan oppstå hindringer. Det er absolutt ingenting som er ødelagt om en dag ikke går etter planen, litt avvik skader ikke. Du må se på helheten. Ikke heng deg for mye opp i detaljene. Om du spiser litt for mye en dag eller ikke får tren, ja vel – det er ikke livets undergang, vi har da alle slike dager i blant! Det viktigste er å gjennomføre trening jevnlig og spise det man liker og kroppen setter pris på over lengre tid.

Planlegg uken etter dine egen beste mulighet.  Du skal være den beste versjonen av deg selv :grin:
Ha en fantastisk uke!

Kristine ♥

6 kommentarer

Siste innlegg